Seabaz
Trådstartare
Inspirerad av en annan tråd som handlar om utbildade hästskötare som jobbar för svart/för slavlöner och långa arbetsdagar...
Trav är ju en av få sporter som faktiskt har lite pengar i sig, hoppas ni hajar vad jag menar.
Är lönerna och arbetsförhållandena lika för travhästskötare?
Jag inbillar mig att det ska vara bättre men därför jag frågar för jag är nyfiken.
Kan man jämnställa travstall och galoppstall, är det liknande?
Är det lika mycket svartarbete här som i "vanlig ridning"?
Att jobba för en hopp- eller dressyrryttare är då lika med slavarbete, man jobbar för mat och husrum och ev sin häst uppstallad och sedan lite fickpengar...
Men för dom som redan har boende och sin häst uppstallad och inte är intresserad av att flytta på den, är det kört för dom att få ut dessa extra pengar i lönen istället?
Trav är ju en av få sporter som faktiskt har lite pengar i sig, hoppas ni hajar vad jag menar.
Är lönerna och arbetsförhållandena lika för travhästskötare?
Jag inbillar mig att det ska vara bättre men därför jag frågar för jag är nyfiken.
Kan man jämnställa travstall och galoppstall, är det liknande?
Är det lika mycket svartarbete här som i "vanlig ridning"?
Att jobba för en hopp- eller dressyrryttare är då lika med slavarbete, man jobbar för mat och husrum och ev sin häst uppstallad och sedan lite fickpengar...
Men för dom som redan har boende och sin häst uppstallad och inte är intresserad av att flytta på den, är det kört för dom att få ut dessa extra pengar i lönen istället?