S
SSBLPD
Hur en bröstsele fungerar vet jag, men lokselen då??
På vilket sätt drar hästen i den? Hur ska den sitta? Vad ska man tänka på?
På vilket sätt drar hästen i den? Hur ska den sitta? Vad ska man tänka på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Carolus skrev:Enligt vad det står påskogshästen
i deras utbildningskatalog där det står uppradat med folk som ubildar inom körning finns det två personer som kör... Den ena han är körinstruktör wångenutbildad...
Hästen ändrar ju sin kropp hela tiden. Ta hjälp av någon.
Trygg skrev:Nu fattar jag Åke varför ni alltid kör med täckt vagn a´la Askungen.
Sval-skit är inte roligt att få på sig kan jag tro...
_L_..Ja du, en undersökning har visat att den största orsaken till varför folk gråter i vuxen ålder är för att de är något SORGLIGT de bevittnar...
För övrigt så tycker jag också att lokan ser bekväm ut på hästar av tyngre ras!
De som har en exteriör som lämpar sig för den utrustningen.
Att se en smalhalsad arab med obefintliga bogar med loka är ingen höjdare utan där är väl i så fall collerselen ett alternativ?
Så se till vad för häst du har..vilken typ av vagn, vilka omgivningar o vägar kör du på och skaffa utrustning efter det!
Ska jag köra på de slingrande ridvägarna spänner jag för med rockarden/speedcaren o travselen. Det skulle inte funka med en annan vagn. Dels skulle den inte få plats på bredden och det är allt lite marathonkörning mellan träden stundtals..
Är det bara landsvägskörning eller körning på bredare vägar så funkar flakvagnen och lokselen perfekt..så det oftast är fler som vill åka med oxå!
men jag gillar ändå inte loksele..tycker det blir så ryckigt o oharmonsikt med den o skaklarna åker fram o tillbaka och enl mig (vet att detta är fel!) så stör det hästen..