Loksele - passar den?

kolblakkur

Trådstartare
Jag är sämst på lokselar, köpte denna billigt över annons och vill endast åt lokorna då jag redan har däckel. Men innan jag slaktar den måste jag dubbelkolla med er som är mer hemma på lokselar: passar lokorna?

lokselen1_zps226ef18c.jpg

lokselen3_zps82ffa650.jpg

lokselen2_zpse7ccce11.jpg

Jag får spader för att bilderna inte lägger sig åt rätt håll!

Senast ändrad:
Sv: Loksele - passar den?

Jag ser bilderna rättvända :)

Tycker lokorna ser ut att passa bra.
Dragpunkten hamnar på 1/3 av anläggningsytan vilket är rätt.
Lokorna ska sitta relativt hårt och jämnt, du ska kunna dra en handflata uppifrån och ner mellan hästhals och loka, med viss svårighet, (det ska vara motstånd, hellre för hårt än för löst).

Det är vad JAG kan se, andra ser kanske något jag missat.

Åh, jag vill också ha en loksele!

Tycker också att den ser ut att sitta bra (och bilderna är på rätt håll för mig)

Åh va jag saknar min lilla svarta:cry:

Ser ut som du satt den rätt men det kan behöva justeras när hästen är i rörelse.
Min shettis gick med huvudet väldigt lågt och jag fick anpassa lokorna därefter även om dom då satt lite högt när hon stog stilla:)

Rättvänd? Bara jag som inte ser skillnad på bilderna?:o
Bog/manskyddet, har du det när du kör?:)

tillpass_oka.jpg

Nä, har det för att förhindra skav från täcket. Slängde bara på lokorna för att ta bilden.

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 346
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?