Sv: lokal

Det stämmer väll inte. Det finns ju LA i lokalhoppning också...

det har jag då aldrig sett? vart finns dom tävlingarna? jag har tävlat ponny sen jag bar 8 år... jag e 18 nu, har aldrig stött på en lokal hopp med L:A ? Därimot har jag stött på fåtal reginala med L:C L:B och L:A osv....

men L:A på lokal nivå? finns det verkligen? :crazy:

Eller menar du stor häst? att du kallar 90.1m 110, för L:C L:B L:A som man gör uppe i norrland fortfarande ;) det var iaf länge sen jag hörde.

Senast ändrad av en moderator:

Eller menar du stor häst? att du kallar 90.1m 110, för L:C L:B L:A som man gör uppe i norrland fortfarande ;) det var iaf länge sen jag hörde.

jag är norrlänning, och troligtvis en trög sådan också :P För jag har ingen aning om vad du menar med det? :)

jag är norrlänning, och troligtvis en trög sådan också :P För jag har ingen aning om vad du menar med det? :)

haha ne jag pratade med en kompis som bor i norrland, hon sa att många av tävlingarna där uppe heter fortfarande L:C L:B L:A osv även på stor häst, nu förtiden heter det bara så på ponny och hinderhöjden på stor häst, det var därför jag undrade om det var stor häst eller ponny du skulle tävla, för jag vet starkt att jag aldrig sett L:A på lokal hoppning för ponnyer. :)

ne lokala LA finns inte för ponny iaf:P bara i dressyr

haha ne jag pratade med en kompis som bor i norrland, hon sa att många av tävlingarna där uppe heter fortfarande L:C L:B L:A osv även på stor häst, nu förtiden heter det bara så på ponny och hinderhöjden på stor häst, det var därför jag undrade om det var stor häst eller ponny du skulle tävla, för jag vet starkt att jag aldrig sett L:A på lokal hoppning för ponnyer. :)

hahha, då är jag en äkta norrlänning! :) eftersom jag säger L:C L:B L:A. Men de ska jag ta och sluta upp med nu ;)

Storhäst är de jag kommer tävla isf :)

Kan inflika med att dom kommer att öppna lokala tävlingar neråt så att tävlingarna inte behöver börja på LD/90cm utan även lägre, detta är nya TR ändringar från 2008

naaeeh, att man då inte gör!!!:eek: kannske händer ,men ingen jag känner säger så :cool:

det är upp till l:B.
men regional tävling kan ibland också finnas L:C med.:rofl:

Kan inflika med att dom kommer att öppna lokala tävlingar neråt så att tävlingarna inte behöver börja på LD/90cm utan även lägre, detta är nya TR ändringar från 2008

oj?:idea: det tycker jag var ett jätte bra beslut, du vet inte vilka mer höjder som ska läggas till? men absolut jätte bra tycker jag för dom som fortfarande kanske känner att 90 är lite högt men gärna vill tävla. :)

det har jag då aldrig sett? vart finns dom tävlingarna? jag har tävlat ponny sen jag bar 8 år... jag e 18 nu, har aldrig stött på en lokal hopp med L:A ? Därimot har jag stött på fåtal reginala med L:C L:B och L:A osv....

men L:A på lokal nivå? finns det verkligen? :crazy:

Nej, jag vet kanske har fel men för en d-ponny tex. där är ju 80 cm LD, 90 cm LC 100 cm LB och 110 cm LA, och LA finns väll ändå på lokal nivå också? har en kompis som precis börjat tävla LA på d-ponny o kan inte tänka mig att det är regional hon tävlar...

Nej, jag vet kanske har fel men för en d-ponny tex. där är ju 80 cm LD, 90 cm LC 100 cm LB och 110 cm LA, och LA finns väll ändå på lokal nivå också? har en kompis som precis börjat tävla LA på d-ponny o kan inte tänka mig att det är regional hon tävlar...

jo tävlar hon L:A så är det på reg nivå. inte lokal nivå. På ponny och inom hoppsporten. du får väl fråga henne.... efter L:A är det Msv B och sedan Msv A.... från och med L:A och uppåt måste man kvala.

L:B och uppåt på reg...ibland från L:C och uppåt...

L: D och uppåt till L:B på lokal.

:)

oj?:idea: det tycker jag var ett jätte bra beslut, du vet inte vilka mer höjder som ska läggas till? men absolut jätte bra tycker jag för dom som fortfarande kanske känner att 90 är lite högt men gärna vill tävla. :)

Det är upp till arrangerande klubb vilka klasser som skall finnas på just deras tävling

Liknande trådar

Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
794
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridskolor i Huddinge vittnar om eftersatta lokaler och brister i ridhusen. Samtidigt sägs avtalet upp för Juringe ridsällskaps lokaler...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V