lokal tävling!

K

kikona

jag vill tävla lokalt på min ridklubb,i hoppning, men då måste man väl ha grönt kort? men det finns en klass som man kan vara med på utan grönt kort. och jag ville vara med på den klassen, men då sa min ridlärare att den klassen var för svår för mig...och jag som ville vara med.. men jag har hoppat lika högt som man skulle klara av i den klassen, några gånger iallafall. men jag fick inte vara med ändå!Var det bra eller dåligt att jag inte fick vara med?:/

Sv: lokal tävling!

Man bör vara säker på den höjden man tänker tävla innan man ens kan tänka tanken. Det är skillnad på att hoppa ett hinder och att ridtävlinga en hel bana på den höjden på en (gäller alla höjdes fö)! På tävling får man ju dessutom räkna med att hästen kanske inte reagerar på samma sätt som på träningarna. Det är ju mkt nervositet inblandat osv... Tycker du ska lyssna på din tränare, det är ju det du her h*n till.

tycker det låter jättekonstigt att det är en klass man inte behöver grönt kort i. det spelar ju ingen roll vilken klass det är, grönt kort är ju till för att det inte ska ske olyckor på tävlingsplatsen typ..
somsagt, lyssna på din tränare. bara för att man hoppat en speciell höjd några ggr, betyder det inte att man klarar den på tävling. visst har jag hoppat 100-110 med min ponny, men inte tävlar jag LA. banorna är tekniskt svåra, kombinationer, osv.. sen är det ju, trots klass, alltid svårare med bana än enstaka hinder.. :)

Man får inte ordna lokala tävlingar utan krav på grönt kort. I samtliga klasser. Vad är det för klubb som arrangerar?

Jag tror du menar klubbtävling, eller?

På lokaltävling måste du ha licens för att få tävla och för att få licens måste du ha grönt kort.

På klubbtävling är det ju upp till arrangören att inte kräva grönt kort men då får inga andra klubbar vara med.

Konstigt är dock hur de kan ha en del klasser med och en del utan grönt kort, märkligt tycker jag?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 029
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 076
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar