Lokal tävling

F

Frodo

Är det nån som vet hur det går till på en lokaltävling? Måste hästen ha licens? Måste man ha kavaj? :confused:

Hästen måste inte ha licens men du ska rida i reglementsenlig klädsel (kavaj, ridstövlar). Du behöver själv lokal licens.

Sv: Lokal tävling

Man kan väl ha vilka chaps + jodphurskor som helst bara det inte är fransar på dem? eller?

Man får rida i klubbjacka på lokaltävling lr?

Det beror på om du ska tävla i hoppning eller dressyr. I dressyr gäller Kavaj, ridstövlar/chaps (utan fransar, de ska vara samma färg som jordphursen)/stövelskaft och vita/ljusa ridbyxor. Från LB:1 och uppåt är det (för ponny) 15 mm långa sporrar, neråtvända.
Elin

om jag inte minns helt fel så är det väl så att man faktiskt får ha vilken färg man vill på ridbyxorna???
Har för mig att någon med koll, troligen Ylva, har sagt så!

Byxorna får ha vilken färg man vill, och på lokal tävling behöver man inte ha sporrar om man inte vill det.

Dessutom får man ha säkerhetsväst på sig (både innanför o utanför kavaj).

måste man ha jordphurs skor eller går det bra med skor med snörning (på lokal ponny dressyr alltså)??? får man ha ett tredelat bett med rundad mitt på lokal ponny dressyr???

Man får ha tredelat bett om man vill, men jordphus är ett Krav.
Från LB:1 och uppåt gäller sporrar, oafsett om det är Lokal/Klubb/Regional mm.

break_a_leg skrev:
Byxorna får ha vilken färg man vill, och på lokal tävling behöver man inte ha sporrar om man inte vill det.

Dessutom får man ha säkerhetsväst på sig (både innanför o utanför kavaj).

På dressyr måte man väl ha ljusa ridbyxor? Har för mig att det är så, men det kan bero på att jag aldrig har sett någon rida i svarta ridbyxor..
Elin

nej man får ha vilken färg som helst på byxorna!

lånar tråd*

schabraken då? ska dom vara vita eller i vilken färg som helst ?

Frodo skrev:
Är det nån som vet hur det går till på en lokaltävling? Måste hästen ha licens? Måste man ha kavaj? :confused:

Hästen måste ha licens och du också (ryttarlicens, grönt kort m.m)
Din klädsel är beroende på vilken gren du tävlar i såklart ;)

nä dom får åxå va i vilken färg som helst!

antar att frodo menar dressyr.....annars lägger man väl inte tråden på dressyrforumet :smirk:

Nej, hästen måste inte ha licens på lokaltävlingar. Det är bara från regional och uppåt som man behöver det. Däremot behövre man ryttarlicens (ryttarlicens får man ju inte utan att ha grönt kort) och glöm för jösse namn inte vacinationsintyget.

Mvh//LG

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
551
Senast: Kristall10
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 019
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar