Lokal - Regional?

Pelina

Trådstartare
Hej.
Jag undrar vad liksom lokal och regional tävling står för? Jag vet ju att det är högre klasser på regional. Hoppas ni fattar vad jag menar. : )

Sv: Lokal - Regional?

På en lokal tävling är som sagt var klasserna lättare o även banorna.
På lokal tävling kommer det tävlings ekipage från det distriktet och från klubbarna runt omkring..
På en regional tävling kommer det ekipage från hela sverige o i en regional tävling finns det hederspriser o pengar att tjäna om man blir placerad..dock små summor men lite iaf..
Dock får man räkna med att klasserna är svårare vägval,fler hinder mm och mer tävlings anda..
Hoppas ajg kunde hjälpa dej lite...

Du kan komma från Kiruna och starta på en lokal tävling i Ystad!
Benämningen lokal har med svårighetsgraden att göra och inte vilka som får starta.

En lokal klass får inte ha prispengar men det får man i en regional klass.
I en lokal klass får man dela ut hederspris (som schabrak, lindor mm.) och man får ge anmälningsavgiften tillbaka men inget mer värdefullt.
I regionala klasser kan vinstsummorna vara flera tusen kronor.

Senast ändrad:

Du kan komma från Kiruna och starta på en lokal tävling i Ystad!
Benämningen lokal har med svårighetsgraden att göra och inte vilka som får starta.

En lokal klass får inte ha prispengar men det får man i en regional klass.
I en lokal klass får man dela ut hederspris (som schabrak, lindor mm.) och man får ge anmälningsavgiften tillbaka men inget mer värdefullt.
I regionala klasser kan vinstsummorna vara flera tusen kronor.

Ja absolut kan man komma från tex Kiruna o starta en lokal tävling i Ystad om man vill det..
Jag tog bara ett exempel o i de flesta fall på lokala tävlingar så kommer det ekipage som bor i närheten... :)
Själv så åker jag inte o startar en lokal tävling mer än 20 mil max hemifrån utan då väljer jag större tävlingar/meeting/regional...
Men jag tog som sagt var bara ett exempel..
Sällan man ser "lång åkande" ekipage på lokal..det var så jag menade :)

En annan skillnad är oxå att från regionala klasser och uppåt får man "poäng" för varje placering eller vinst. Det får man inte på lokala tävlingar.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Grazing
·
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
14
· Visningar
998
Senast: SMM
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd