Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller kanske någon annan som vet hur det det är med efterfrågan och tillgång blad dommare?
Här hittar du alla krav för att söka till domarutbildning.
ja det är rätt stor efterfrågan men nu har SIF kommit med krav på att man ska döma ett visst antal tävlingar under en period för att få behålla titeln så nu går det inte att utbilda sig bara för att få en titel utan att faktiskt ställa upp som domare, ngt inte alla har lust att göra, medan det finns domare som far runt hela landet i tid & otid för att döma, tack & lov.
http://www.icelandichorse.se/
Kraven har jag koll på....gick dommarsekreterare förra året och har för mig att kursledaren så att man skulle dömma 2-3 tävlingar om året.
Ville bara kolla om vi behöver fler dommare. Är ju tråkigt att kosta på en utbildning för att sedan inte behövas.
Om man vill bli domare för att tjäna pengar så kan man däremot ge upp det direkt, domarna får så dåligt betalt så de som åker runt mkt & dömer gör det mest för att de gillar att engagera sig & tycker det är kul att döma.Men domare behövs som sagt.
Om man vill bli domare för att tjäna pengar så kan man däremot ge upp det direkt, domarna får så dåligt betalt så de som åker runt mkt & dömer gör det mest för att de gillar att engagera sig & tycker det är kul att döma.Men domare behövs som sagt.
Men det gäller att ta sig igenom utbildningen. Det brukar vara ungefär 3 av 20 som klarar examinationen har jag för mig... Tufft alltså!
Jo, precis! På stora tävlingar går en del domare nästan back eftersom de tar ledigt från sina ordinarie jobb för att kunna döma. Men visst verkar det roligt. Men det gäller att ta sig igenom utbildningen. Det brukar vara ungefär 3 av 20 som klarar examinationen har jag för mig... Tufft alltså!
Oj, det visste jag inte
Men det är ju i och för sig bra, så att inte vilket stolpskott som helst sitter och dömmer.