Loka eller Loksele?

MaRomer

Trådstartare
Heter det Loka eller Loksele till hund?

Till häst säger man ju Loksele men vad heter det till hund? Lägg gärna in bild! Då jag ej kan hitta någon även om jag söker.

Sv: Loka eller Loksele?

Det beror på om du menar lokan eller hela lokselen.
Loksele är ju "allt" men en "loka" är liksom bara "lokan".

Sv: Loka eller Loksele?

inte så jättebra bild, dessutom sitter den inte helt hundra. Men en variant av loksele (ja det heter så på hund med). Finns varianter som ser ut som ett upp och nervänt U med där man kan öppna däruppe i 'toppen' på u:et och ställa dem där, och där lokal är i bambu. Jag gillar den modellen bättre eg.

Dock skulle jag köpa sele idag (vilket jag nog blir tvungen till om det blir nån vinter så herrn kan dra mer än sporadiskt) så skulle jag välja en nomesele istället för en loksele faktiskt.

Selen på bilden (inkl den andra jag har, inkl pulkan och hela härligheten) har 30+ år på nacken, välanvända utom sista 10 (snöbrist var det ja..)
Lokan på den är i filtfodrat läder, och av 'collertyp', dvs du trär den över huvudet bara, ej ställbar lika mkt som den andra jag beskrev ovan, som jag kan ta bild på om du vill (fast inte på hund, då skulle han bli strypt, det där 'damstorlek' på den ;))

thumbnail.aspx

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 047
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
590
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka