Löjligaste/onödigaste/konstigate babyprodukten

purity_666

Trådstartare
Jag ramlade över en pingvin urinal och dog lite
Urinal7.jpg

Sen den här-- jo jag förstår (hoppas) det är till handikappade barn, men den ser ut som ett redskap för tvångstoalettträning.

182.png

Har ni några på lager?

Blivande föräldrar är en mkt tacksam grupp att "lura på" saker de tror de måste ha, så det finns en hel uppsjö av grejer som garanterat ligger oanvända och därför kan anses som onödigt hemma hos barnfamiljer.
Innan första barnet föddes var jag nästan fanatisk gällande att allt skulle vara inhandlat och planerat och klart innan bebisen föddes. Då får man lätt tunnelseende och handlat alldeles för mycket. Nu har jag gått över tre dagar med tvåan och spjälsängen är inte ens bäddad, tänker att det faktiskt går göra även när man kommer hem. Har ingen aning om det kommer vara samma kön på tvåan som ettan men har inte handlat en grej ändå. Affärer existerar även efter förlossningen och vad gör det om en pojke skulle va tvungen att haven blommig mössa några dagar som nyfödd typ :-)

vad gör det om en pojke skulle va tvungen att haven blommig mössa några dagar som nyfödd typ :-)
Det är hela världen har jag erfarit hos min mans släkt. Det finns inget mer provocerande än att klä en pojke i något som är flickigt alternativt rosa. Inte ens rosa strumpor är godkänt om barnet är snoppbärare :nailbiting:

(På ren pinkiv så bara måste jag se till att minst ett plagg är rosa och nappen ska vara knallrosa på sonen när vi besöker släkten på min mans sida)

Helt OT i tråden :o

Det är hela världen har jag erfarit hos min mans släkt. Det finns inget mer provocerande än att klä en pojke i något som är flickigt alternativt rosa. Inte ens rosa strumpor är godkänt om barnet är snoppbärare :nailbiting:

(På ren pinkiv så bara måste jag se till att minst ett plagg är rosa och nappen ska vara knallrosa på sonen när vi besöker släkten på min mans sida)

Helt OT i tråden :o
Jag det är helt galet vad en rosa strumpa kan signalisera... När min dotter var så liten att man egentligen inte kunde se om det var en pojke eller flicka så kunde hon vara helt klädd i ljusblått men ha rosa strumpor och utan undantag visste då "alla" att det var en tjej. Never ever att en bebis klädd helt i rosa men med ljusblå sockor skulle tas för en kille...

Min yngsta dotter var runt halvaret, hade "joggingjeans" och en grön body pa sig. Till det en rosa napp med "i´m a girl" pa. Vet inte hur manga ganger jag fick höra vilken söt pojke.

Till tradstarten. Förstar inte rikigt varför det skulle vara "tvangstoalettträning", manga sma pojkar skulle säkert tycka den var roligt men totalt onödigt i mina ögon (och jag ser kiss överallt utom i den där grejen framför mig).

Onödigt för oss har varit en vagga.

Min yngsta dotter var runt halvaret, hade "joggingjeans" och en grön body pa sig. Till det en rosa napp med "i´m a girl" pa. Vet inte hur manga ganger jag fick höra vilken söt pojke.

Till tradstarten. Förstar inte rikigt varför det skulle vara "tvangstoalettträning", manga sma pojkar skulle säkert tycka den var roligt men totalt onödigt i mina ögon (och jag ser kiss överallt utom i den där grejen framför mig).

Onödigt för oss har varit en vagga.
Nej jag ser att andra bilden inte syns. Det var den som såg tvångsaktig ut. Remmar och sånt som spände fast barnet. Antar det var till rörelsehindrade barn

Lite fler då
Bara i USA:
bacon-formula.jpg

Ja vill man inte hålla sin baby så
infant-pillow.jpg

Känns inte helt säkert, även om det säkert är praktiskt
baby-keeper.jpg

Ipad generationen
ipotty-2.jpg

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 146
Senast: cherie
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 941
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 401
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!