Loj häst - kolik?

C

Carrielaine

Har en häst (sto) som varit lite konstig senaste veckan. Mån o ons förra veckan ville hon inte gå upp, utan låg kvar i boxen o var inte intresserad av krafften när dom andra hästarna gick ut. Verkade mest loj o trött. Hade ingen feber. Tisdagen var hon som vanligt. Hade kontakt med vet i ons o hon trodde på lindrig kolik. Hade därför en mellanvecka förra veckan o sprang o gick med pållan varje dag, utom 2 dagar då jag skrittade henne i skogen. Ingen feber på hela veckan, o resten av dagarna som vanligt pigg o allert. Dessutom på tårna att rida.
I morse var det dags igen. Hon låg i boxen o verkade inte särskillt intresserad av krafften, blev pigg då hon fick komma ut i hagen.

Någon som haft en häst med liknande symptom? Tror ni på kolik eller kan det vara en infektion?
ska tillägga att detta sker endast på mornarna o i övrigt är hon pigg o äter som hon ska.

Sv: Loj häst - kolik?

Det låter ju lite konstigt, har du kollat så att fodret är ok?

Sv: Loj häst - kolik?

Har tagit bort delar av kraftfodret för vet trodde att det ev inte var riktigt bra. Inget som är dåligt dock, o åringen äter samma, men vi har bytt havreleverantör så det kanske är den hon reagerar på. Nu verkar hon iaf frisk. Pigg o glad i morse o ville hemskt gärna ha sin morgonkraft.:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv