Logga till stallet

Pathmaker

Trådstartare
Vårt stall håller på att byggas ut och det ska bli två boxar + ett vindskydd, en gigantisk hökammare och äntligen en riktig sadelkammare. :p

Tänkte försöka inreda stallet lite bättre än innan och försöka fixa iordning en ordentlig och snygg logga. Vi har ett stall med islandshästar och det hade vart kul att försöka fixa iordning loggan så att den fick med både stallnamnet och något som representerar vårt stall.

Så.. Hur har ni gjort som har eget? Har ni logga? Typ en islandshäst som töltar eller något annat? Har ni några tips eller ideer? Och har ni kanske lust att lägga ut bilder på era egna loggor så man kan få en idé om hur man ska börja? :)
 
Sv: Logga till stallet

Där ja hjälper till har de sin avelshingst och namnet på stuteriet som logga. Det är alltså en hel häst från sidan helt i gult med namnet i gult med.

En ridskola här i närheten har deras maskot (shettis) som logga. Där endast huvudet och mer deraljerat helt i rött med namnet på ridskolan under.

Själv tycker jag det är härligast om loggan har en speciell historia bakom sig. Det blir lixom mer personligt än att ta en 'som alla andra har' och kopiera. Typ det du beskriver. Jag vet inte hur många stall och uppfödningar jag sett med en isis i tölt från sidan :p. Det är inget fel i att ha just en isis som töltar, men det är en sån sak som många har. Jag gillar när det är individuellt och om man ser en logga vill jag kunna relatera det till ett stall/uppfödning, om du förstår :)
 
Sv: Logga till stallet

Ja jag håller med dig! Alltså, just den töltande islandshästen är jättetjusig, har den till och med tatuerad på min arm. Men just loggan för stallet ska ju vara lite speciellt och personlig för stallet och hästarna. Det är bara knepigt att komma på :)

Sen tycker jag att det är lite trist att döpa stallet efter sitt efternamn, typ "stall Johansson".
Eller ifrån platsen. Kan också vara lite trist. Får fundera lite. Men alltid kul att höra runt lite och kolla hur andra har det :)
 
Sv: Logga till stallet

Jag tog det fornnordiaska namnet på våran by då jag valde stallnamn. Letar man lite så kan det vara ganska fina namn. Det är ett namn som har en historia men som ändå kan vara ett helt annat namn än det bynamn som det heter som vanligt. :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 215
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 474
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 074
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Är på väg att inreda ett litet stall för två hästar.Har hela tiden tänkt att jag lägger boxarna på ena långsidan men nu har jag tänkt...
Svar
19
· Visningar
2 690
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp