"Logga/banner"

dimmansstuteri

Trådstartare
\"Logga/banner\"

Finns det någon som kan ge mig tips hur jag skall göra en "logga" eller "banner" till min hemsida? Jag har Photoshop 5.0. Behövs det andra program?

Hlsn Helena

Re: \"Logga/banner\"

Photoshop 5 duger utmärkt för att göra loggo åt din sida. Är det något speciellt som du vill ha hjälp med?

Eh, ja. Jag skulle behöva ha steg för steg-hjälp. Jag har bara använt photoshop för enklare bildbearbetning (med synnerligen varierande resultat...), och kan inte alls programmet. Har ingen aning om hur jag skall börja... :confused:

Hlsn Helena

fundera på hur du vill ha loggan. hur den skall se ut. bilder, rutor, färger och dyl. skriv ner det och det är enklare att gå vidare i hjälpen.

Hm, jag vet inte riktigt. Vill ha ett par "nedtonade" bilder och en snygg text. Hade tänkt att pröva mig fram, men jag kommer inte ens igång...

Hlsn Helena

Jag gjorde ett snabbt exempel efter att tittat på din sida. Jag dimmade inte bilderna utan jag lånade utav dig en bild som jag snabb redigerade.

Titta på detta och fundera på hur du vill gå vidare. Själv tycker jag att den inte skall vara i banner storlek om den inte ligger ovanför top menyn på din sida.

dimmans.jpg

Hej, det är visst inte så ofta jag är inne på den här sidan :o
Loggan är jättefin, och kommer jag bara igång kan jag ju exprimentera själv med bilder, toning osv... Kanske vi skall fortsätta "projektet" via pm eller mail?

Hlsn Helena

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
432
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka