Loftsäng när man har lågt i tak.

sassiball

Trådstartare
Funkar det? hur högt behöver man mellan säng och tak? Rummet är bara 2.05 cm högt i tak. Måtten på rummet är 320 * 260 så det är ju ganska litet. Ska vara till en åttaåring. Vi tänkte oss först en loftsäng där man kan ha skrivbord under men det går kanske inte? i så fall så är ju förvaring under inte heller så dumt.

Funkar det? hur högt behöver man mellan säng och tak? Rummet är bara 2.05 cm högt i tak. Måtten på rummet är 320 * 260 så det är ju ganska litet. Ska vara till en åttaåring. Vi tänkte oss först en loftsäng där man kan ha skrivbord under men det går kanske inte? i så fall så är ju förvaring under inte heller så dumt.

Jag tror att en fullstor loftsäng som det ska gå in skrivbord under kan kännas klaustrofobisk med den takhöjden, det kan inte ge mer än max 4 dm från madrass till tak om man köper någon vanlig modell på ben. Däremot hade det kanske funkat med en barnvariant som inte är lika hög men ändå rymmer 90*200 madrass?

114 cm hög, från Mio.
84141690-d3a9-4303-adf6-2209fd566a3f.jpg

Jag tror att en fullstor loftsäng som det ska gå in skrivbord under kan kännas klaustrofobisk med den takhöjden, det kan inte ge mer än max 4 dm från madrass till tak om man köper någon vanlig modell på ben. Däremot hade det kanske funkat med en barnvariant som inte är lika hög men ändå rymmer 90*200 madrass?

114 cm hög, från Mio.
84141690-d3a9-4303-adf6-2209fd566a3f.jpg
Den där hade nog kunnat funka :)

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: pepp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka