Ljusslinga med lampkontakt?

gul_zebra

Trådstartare
Ja, går det att hitta någonstans? Eller med en vanlig väggkontakt för den delen?
Gjorde en krans förra året som fick hänga i taket och satt dit en batteridriven ljusslinga. Det är dock en pain in the ass att slå på lyset den vägen och få batteriboxen att inte åka av eller ge en snett hängande krans av vikten så jag skulle vilja ha en sladd att koppla in i lamputtaget så jag kan slå på den via lampknappen helt enkelt - men jag hittar ingen ljusslinga som passar för ändamålet. Är det här helt omöjligt eller vet någon var jag kan hitta en passande ljusslinga?

Bara med transformator vad jag kan se. Det är tyvärr inte ett alternativ iom att det då inte går att byta kontakt på den till en lampkontakt :/

Lampkontakt fixar ni själva, en sladd med lampkontakt i ena ändan och stopsel i andra, trafon hänger ni en ståltråd till kroken i taket

Lampkontakt fixar ni själva, en sladd med lampkontakt i ena ändan och stopsel i andra, trafon hänger ni en ståltråd till kroken i taket
Jag kanske låter dum nu men jag skyller på att jag är astrött och under påverkan av sömntablett - men du menar som en skarvsladd i stort sett nu va? :p

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 674
Senast: Pancakes
·
Äldre Okej, det här kanske kommer låta skitlöjligt för en del men det skiter jag i. Min cykel har repats. Min sprillans nya Crescent som jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 330
Senast: gul_zebra
·
IT & mobiler Försökt googla fram något svar, men lyckas inte så bra. Min dator har varit iväg på världens karusell och på verkstad 3 gånger...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 904
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar