Livslängd på ridhus m.m.

S

Svanhild

Undrar lite hur är det med livslängden på ett ridhus? Stommen är det jag främst tänker på... har den ett "bäst före datum"?

Sen undrar jag hur det är med snöregler. Har de förändrats något de senaste säg 20 åren?

Ett ca 20 år gammalt ridhus, vad är själva byggnaden värd om man skulle köpa/sälja det för nermontering? 21 x 45m yttermått.

Sv: Livslängd på ridhus m.m.

Snöreglerna ändrades nyligen, tror det var vid årsskiftet.
Vad är det för stomme, trä eller stålstomme?
Jag tror inte en 20 årig stomme uppfyller de krav som ställs idag.
Kolla med din kommuns byggnadskontor, om de tror byggnaden uppfyller kraven för att få byggnadslov.

Ok, det är som vi misstänkt då... det lär inte va godkänt längre. Det är stålstomme i mina ögon ganska klen:crazy:

Jo, det är nog godkänt där det står, men det blir kanske inte godkänt att flytta.
Jag kollade annonsen på gården, på bilderna ser det inte så dåligt ut. Men det finns ju ingen mark till och uteboxarna såg inte roliga ut.

Jo, det är nog godkänt där det står, men det blir kanske inte godkänt att flytta.
Jag kollade annonsen på gården, på bilderna ser det inte så dåligt ut. Men det finns ju ingen mark till och uteboxarna såg inte roliga ut.

Jasså?! Du vet vad för ställe jag pratar om;) nja, köpa hela stället vill vi inte efter att ha kollat o sett hur pass illa det är där... alla tak måste bytas, huset helrenoveras, alla uthusen behöver ny brädfodring osv... nej, tacka vet jag vår egen gård med mark o rubbet men utan ridhus en halvtimme därifrån... funderade på ge ett bud på bara ridhuset men bara om det är godkänt...:crazy: vem kan man fråga om sånt tro?

Det finns firmor som kan besikta ett hus åt dig.

Hör med LRF, Anticimex (gör mer än bara bekämpar ohyra) eller hör med hushållningsällskapet för rådgivning.

Jasså oki, trodde kommunen eller nån hade sånt under sina vingar... ska kontakta några av de där företagen då o se vad de säger...

Säg OM det nu mot förmodan skulle va godkänt... vad är en sådan byggnad värd? Vad ska man ge för bud?

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 545
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Behöver andras syn på det hela för just nu sliter jag bara håret över hur jag kan känna så här... Det har väl varit i nån månad nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Senast: EmblaAsk
·
Hästmänniskan Usch sitter i en så otroligt tråkig sits och jag vet inte hur jag ska vända på det så det kommer att kännas bra. Idag har jag två...
2
Svar
26
· Visningar
4 676
Senast: Eme_liie
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama