Livmoderinflammation

W

what_is_love

Jag misstänker att min 8,5-åriga tik kan ha fått livmoderinflammation och försöker just nu få tag på en veterinär, men under tiden tänkte jag höra om någon av er vet på ett ungefär vad man kan räkna med att det kostar?

Sv: Livmoderinflammation

Det beror helt på vad som görs. SEdan har ju olika veterinärer olika taxor. Det är helt omöjligt att svara på men blir det en akut operation och t ex ett dygns vård så landar det nog på mellan 5-10.000.
Har du försäkring så täcker ju den.

Ja, det var operation jag tänkte på... glömde skriva det:crazy: Får väl hoppas att det kan räcka med en penicillinkur annars.

Oförsäkrad hund i storlek collie som opererades för 6 år sedan kostade 13.000:-

Får jag bara fråga, är det inte Alizin som ges vid abort på hundar? Eller minns jag bara helt fel på vad min tik fick när jag tog över henne..

Visst, men det används även till medicinsk behandling av pyo. Snällare än dinolytic som användes tidigare men dyrare.
PL

Ja, det var operation jag tänkte på... glömde skriva det:crazy: Får väl hoppas att det kan räcka med en penicillinkur annars.

Har ringt runt till flera veterinärer, men ingen kan hjälpa mig idag utom Strömsholm - som jag har mycket dålig erfarenhet av. Har fått en tid på Arboga djurklinik kl. 9 i morgon bitti, men vet inte om jag vågar vänta... På Strömsholm kan de inte garantera att det blir någon operation ikväll eller inatt och jag vill inte ha min hund liggande där över natten till ingen nytta. Fan... jag har ångest...

min tiks op gick på över 16 000 kr innan försäkringen tagit sitt. hon var pigg och feberfri, men när vet fick se röntgenplåtarna sa hon bara "oj... den är gigantisk!". jag hade aldrig vågat vänta tills i morgon.

Undersökning samkt beh med Alizinsprutor o antibiotikatabl kostar här ca 1500-2000
PL

OJ!
Va billigt!:eek:
För mig kostade varje spruta ca tusingen och det var fem stycken man skulle ta.. Antibiotikan ca sexhundra..
Till TS:
Hoppas att det går bra för dig och din vovve!

Beror lite på hundstorlek men 1000 per spruta låter häftigt.
Tabletterna ingår faktiskt inte men vi använder oftas relativt billig sådan.
Tre fyra el fem sprutor varierar mellan olika ställen vi kör med tre o förlänger vid behov.
PL

Senast ändrad:

Hon är relativt pigg, men har en temp på 39,5 och flytningar, ville inte äta idag vilket gjorde mig orolig - det har nämligen aldrig hänt på 8,5 år. Har nu varit på Strömsholm, de hade ingen veterinär som kunde operera förrän imorgon så då väntar vi och åker till Arboga istället.

Tack för alla svar!
Nu på morgonen verkar tiken piggare, hon har ätit lite och tempen ligger på 38,8. Vi åker strax till Arboga, håll tummarna för oss!

Jag fick min storvuxna tik opererad förra året och innan försäkring var totalbeloppet 7100.

knapp

Hel otroligt vad folk vågar vänta ibland, vi fick in en golden med pyo, och livmodern ländes hur tydligt som helst utanpå kroppen :eek: Jag kommer inte ihåg vad den vägde men den vägde flera kilo, helt otroligt.

Sen ska vi inte tala om de mattar som absolut vill ha djuret till avel & inte vill operera fast djuret är urdåligt & vet starkt rekommenderar operation för att inte riskera livet på den stackars kraken. Usch.

TS: Hoppas det gick bra, håller tummarna för er!

Tack alla som har skrivit!

Min tik är hemma igen, hon opererades kl. 11 och var uppe på benen och i full gång att charma personalen vid 12.30 - veterinären tyckte hon var helt otrolig på att återhämta sig! Tack gode Gud för Arboga Djurklinik och vet. Lage Bellström, jag har aldrig varit med om så smidigt och proffsigt utfört arbete!:bow:
Operationen kostade närmare 11000:- varav jag fick betala nästan 3500:- själv. Medicin, stygntagning och ev. vård om komplikationer uppstår ingår! Kan varmt rekommendera Arboga Djurklinik till alla smådjursägare, inte nog med att allt går snabbt och smidigt, man får alltid ett kanonbemötande:bump:

Vad skönt att höra att det gått bra för dig och din vovve:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 351
Senast: tanten
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 125
Senast: Ginne
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka