Livmoderinflammation

C

cilvia

Vi har en stallkatt på 13 år, som vi märkt att det har kommit var ur vulva på sista tiden. Hon har dock varit pigg och ätit.

Men igår så åkte jag med henne till veterinären för en koll, och mkt riktigt så har hon en livmoderinflammation.

Det fanns 2 saker att göra, att operera henne, eller att ta bort henne.

Valde det första, så nu är hon nyopererad, inte alltför lycklig för att vara instängd(har inte varit inne på 13 år).

Men veterinären sa att det var en otroligt välmående katt, i mkt god kondition.

Sv: Livmoderinflammation

Vad skönt att allt slutade bra.
Det är inte många som vet att fertila katter som inte gårpå piller också riskerar livmoderinflammation. Att löpa gång på gång utan att bli parad är en stor riskfaktor.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 281
Senast: Sirap
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama