Livmoderinflammation

MissFideli

Trådstartare
Vad är symptomen på det? Flytningar vet jag, men syns dom alltid? Rinner det eller bara nån droppe då och då?

Yoga ska kastreras om 2 v, men jag tycker hon är lite konstig. Det luktar stjärt ur rumpan på henne (inga fula pikar nu mandalaki) och det brukar det inte göra. Bläk kan det lukta med inte stjärt. Och så har hon varit på så enormt dåligt humör senaste veckorna och det har jag kopplat ihop med avvänjningen av bäbsen.

Vad gör man om det skulle vara det, förvinner det när hon kastreras?

Vad gäller flytningar så är det inte alltid man upptäcker dem. Annars kan katten få taskig päls, feber (svårt att hålla koll på jag vet) och visst kan det lukta illa "där bak". Humöret vet jag dock inte... katter kan ju bli aggressiva och irriterade när de har ont, men det kan ju ha med avvänjningen att göra också. Jag skulle ta henne till veterinären. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Livmoderinflamtionen (om det skulle vara det) försvinner ju garanterat vid en kastrering och antagligen följer det taskiga humöret med, men det kan man ju inte var säker på.

Det är inte säkert att det syns något
eftersom det kan vara en stäng inflammation
där inget kommer ut.
Andra symptomer är ökad törst, feber, slöhet.
Man kan ev. känna en utfyllnad i buken. (Kläm
nu bara inte ihjäl kattstackarn)

Eftersom det är 2 veckor till kastreringen tycker jag du ska i alla fall ringa veterinären redan nu. Är det livmodersinflammation så är det inte bra att vänta (det försvinner i samband med kastreringen).
Är du säker på att det inte är analsäckarna som spökar?? Det luktar pyton, minst sagt. Även här gäller att inte vänta för länge.
Mitt tips är att du ringer veterinär redan nu!

Liknande trådar

B
Övr. Hund Hoppig och otroligt glad & social hund Skulle behöva lite hjälp då vår hund blir väldigt, väldigt glad när han får syn på människor...
Svar
8
· Visningar
6 722
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka