Livmoderabort??

Sv: Livmoderabort??

Om du menar kastrering av dräktig hona så brukar det kosta ungefär lika mycket som för en vanlig kastrering. Det är inte mycket farligare än en vanlig kastrering.

I en annan tråd läste jag att fettso har blivit tilldelad lotten att ta hand om en hemlös katt som visade sig vara dräktig. Någon i tråden nämnde att man kan göra en livmoderabort om hon inte kan skaffa hem till kattungarna. Så det är nog det hon menar, inte kastrering. ?

Om du menar kastrering av dräktig hona så brukar det kosta ungefär lika mycket som för en vanlig kastrering. Det är inte mycket farligare än en vanlig kastrering.

När jag kastrerade min dräktiga katta var det betydligt dyrare än den odräktiga eftersom varje foster fick en egen avlivningsspruta:crazy:

I en annan tråd läste jag att fettso har blivit tilldelad lotten att ta hand om en hemlös katt som visade sig vara dräktig. Någon i tråden nämnde att man kan göra en livmoderabort om hon inte kan skaffa hem till kattungarna. Så det är nog det hon menar, inte kastrering. ?

Livmoderabort innebär att man kastrerar katten och tar ut livmoderna med foster.

Isf var det väl inte det TS menade? Jag fick för mig att h*n menade en abort helt enkelt och att livmodern är kvar. Görs det ens på katter?

Isf var det väl inte det TS menade? Jag fick för mig att h*n menade en abort helt enkelt och att livmodern är kvar. Görs det ens på katter?

Abort mha. Alizin (abortspruta) eller Galastop görs på katter, ja. Vanligast är väl livmoderabort men har man en avelskatt som blivit para av sin son, pappa, brorsa eller någon annan olämplig hane finns alternativ. Vissa veterinärer låtsas dock inte om det och vägrar genomföra sådana aborter (även fast de gladeligen ger tikar abortspruta :crazy: ).

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka