Filur F

Trådstartare
har precis börjat ge min häst litovet och har lite frågor om det...

Det står att man ska ge dubbla doser de första 4 veckorna, kan man dela upp det så man ger 6 mått på morgon och 6 mått på kvällen?? och sen efter de 4veckorna ge 3 mått morgon och 3 mått kväll...

Har ni som ger era hästar litovet märkt någon skillnad jämfört med glucosamin??

// F

Sv: Litovet

Läsre på förpackningen att man gärna kan dela upp dosen och ge 2 ggr/dag.Har nyss börjat ge min häst Litovet.
Men igår upptäckte jag ett till doseringsmått i burken,ett mindre,tror det rymmer en tsk? Har ju gett med det måttet som satt fast på burken när jag köpte den.Står ju på det måttet att det rymmer 5g.
Konstigt:confused:

Min gamling får just nu LitoVet, har fått en hink redan, har en kvar.
Ger bara 6 mått per dag, han väger runt 630 kg.
Ger allt på i middagsbetforn.
Har inte märkt någon skillnad alls:(, så han får gå tillbaks till Flexijoint när hinken är slut. Mer effekt på Flexijoint...

Oj jisses amalia så dyrt. Vi köper nypon för 179 kr kg. Rent nypon alltså.
Borde vara exakt samma om inte Litovet har några särskilda tillsatser.
2-3 msk per häst och dag ger man av det.

På hälsokosten för människor kostar precis samma preparat (ren nyponpulver) 900 kr kg.. :crazy:

Vad är Flexijonit för ngt??

//F

Jag har använt flexijoint som en 'kur' då en av mina hästar knastrade lite i benen (och i nån period var lite stel) och det funkade iaf då jättebra,
det var dyrt in inköp, men räckte väldigt länge till en islandshäst,
så det blev nog inte så dyrt i längden. (Jag gav i pulverform)

Du kan ju googla på det så hittar du återförsäljarens hemsida.

Så här kan man läsa om flexijoint
"En kraftfull produkt som används för en stark ledgångsstruktur, brosk och god kvalitet på ledvätska. Innehåller glukosamin, MSM och kondroitin. Flexijoint kan även användas i fall av benskörhet och vid problem med ledvätska även vid skada på vävnad, ligament och muskler.
Kondroitinet används som grunden till broskbildning och är ca 8 ggr dyrare än glukosaminet och det är otroligt viktig för starka leder"

Oj jisses amalia så dyrt. Vi köper nypon för 179 kr kg. Rent nypon alltså.
Borde vara exakt samma om inte Litovet har några särskilda tillsatser.
2-3 msk per häst och dag ger man av det.

På hälsokosten för människor kostar precis samma preparat (ren nyponpulver) 900 kr kg.. :crazy:

Det är inte samma sak. Om du läser de andra trådarna kan du se det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 469
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: Lillkin
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 045
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka