Litet soffproblem...

muppia

Trådstartare
Jag stör mig så otroligt mycket på vår soffa, vi har inte råd att köpa en ny inom den närmaste tiden så jag försöker hitta egna lösningar!

Sitt- och ryggkuddarna kanar runt, de sitter inte still! Det är en divansoffa med valbar sida, eftersom det är en divan så glider speciellt den kudden gärna framåt när vi halvligger. Den glider framåt så lite och vi märker inte av det men jag får ändå rätta till den varenda gång jag lägger mig i soffan för jag blir galen av att ryggkudden inte är i nackhöjd.

Har ni förslag? Tips? Nån slags halkskydd? Det är en soffa i tyg förresten.

Tack på förhand! :bow:

Sv: Litet soffproblem...

Halkskydd avsett för golvmattor har jag i min, och det hjälper. Det glider fortfarande lite, men alls inte lika mycket.

Jag har funderat i den banan också, men tror den jag har är lite för kass... Jag funderade i ett tag på att sy fast kardeborre men det är ju svårt i själva soffan då jag inte kan ta av klädseln :p

Jag ska prova ditt sätt i ett par dagar iallafall! Ryggkuddarna sitter bättre bara säteskudden ligger still.

Det finns kardborreband med klisterremsa på Biltema :idea:

Jag har t.o.m. använt det karborrebandet till att hänga upp bakhögtalarna i Chryslern med. De sitter fast på baksidan av ryggstödet.

Eller så limmar man fast kardborrebandet. Funkade i alla fall fint för mig när jag limmade på ett hundtäcke. Fast jag slarvade lite med limningen och att trycka fast det ordentligt på det ena kardborrebander så den lossnade. Vet inte hur det blir med soffkuddar dock, som oftast är hyffsat tunga.

Suck, att jag inte ens tänkte på lim! :grin:

Men bra nu har jag ju en hel del o testa mig fram, kanske jag slutar störa mig så mycket på soffan, den är ju snygg och bra i övrigt :banana:

Finns det inte nån kardeborreband man kan stryka på så fastnar det? :idea:

Halkskyddet verkar funka ypperligt, dynan har inte rört på sig än... :banana:

Härligt att det fungerar bra med så enkel och billig lösning, bara hoppas dte fortsätter fungera.
/hallonsaft som ska försöka komma ihåg det för ev. framtida behov

Den har nog rört sig nån millimeter nu men ryggkuddarna kanar fortfarande inte ner.

Tror jag ska sätta på kardeborreband sen faktiskt.

Kardborre funkar förstås bättre, men går inte att ha på vändbara dynor. Eller jo, men de slutar ju raskt att vara vändbara då. :cool:

Haha ja men det är inga vändbara dynor så det är lugnt. Jag kommer i så fall göra en ruta av kardeborreband under varje säte och dyna, så om jag vill byta sida på divanen så är det inga problem :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka