Liter till kg och lite priser

S

Spider84

Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd.

Jag har ingen vettig våg hemma och sitter och räknar lite på foderkostnader...
Är det någon som kan upplysa mig om ungefärliga vikter för
1L lusern pellets
1L krossat korn

Samt även vad ni betalar för hösilage om ni håller till i Skåne.

Behöver bara på ett ungefär så det underlättare mitt preliminära räknande.

Sv: Liter till kg och lite priser

Är det någon som kan upplysa mig om ungefärliga vikter för
1L lusern pellets
1L krossat korn

1 liter lusernpellets väger ca 600-700gram, om jag minns rätt. Dock bör du ändå VÄGA det när det väl gäller för det KAN variera en hel del från fabrikat till fabrikat och säck till säck.

1liter krossat korn skulle jag gissa väger ca 0.5kg. Finns säkert någon annan som VET det bättre. Samma gäller dock här - att du bör själv väga det för att veta exakt. Det kan variera rätt mycket t ex ibland kanske 1 liter väger bara 0.4kg och ibland hela 0.7kg.

Betfor som är så lätt o fluffigt väger bara ca 250-300gram per liter - bara som lite jämförelse.

Tack.

Som sagt det är inte några exakta mått jag är ute efter utan bara på en höft så jag kan räkna lite på kostnader. Mer exakt får det bli längre fram när allt börjar närma sig.

Tack.

Som sagt det är inte några exakta mått jag är ute efter utan bara på en höft så jag kan räkna lite på kostnader. Mer exakt får det bli längre fram när allt börjar närma sig.

Ja okej, då har du lite att gå på! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 338
Senast: ufot
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21