Liten springform

Madick

Trådstartare
Jag skulle vilja göra en "våningstårta" till 6 åringen som fyller. Tänkte baka egen sockerkaksbotten och funderar nu på var i hela friden jag kan hitta mindre storlekar springform.

Eller något annat som går att använda kanske?

Sv: Liten springform

Hittar du ingen går det väl lika bra att baka en fullstor kaka och skära ut en mindre kaka ur den. Har tyvärr inget bättre tips. Kan annars tipsa om kakformar från Nordic Ware om du vill ha en roligare form.

Sv: Liten springform

Ah, ska kika där senare. Letade runt lite i affärerna men hittade inga små. Det blev så att jag bakade stor som jag skär ut ifrån, så det blir en 3 våningstårta ikväll!

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 046
Senast: EZMK
·
Samhälle Personen i fråga fyller 70 om ett tag. Dricker ingen alkohol, kan ej åka bort till följd av hälsan inte ens inom staden hen bor i. Det...
Svar
15
· Visningar
883
Senast: Pilot
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
949
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka