F
fellefjonkan
Ledsen om det redan finns någon liknande tråd, jag hittar iallafall ingen. Men jag undrar iallafall om det är någon som har tips på hoppövningar man kan öva på små ridbanor, då det är det ända jag har tillgång till. Har dålig fantasi och jag vill kunna hoppa ordentligt och så fast jag har knappt någon plats, vill ha olika hinder och kunna hoppa mindre banor. Det jag oftast har nu är ibland 2 hinder på ena långsidan och ett på den andra eller ett på varje och på diagonalen. Det blir trångt med två hinder på långsidan brukar ha studs där så det ska bli lite längre innan/efter.
Ridbanan kändes inte liten när jag red en långsam, liten c-ponny med korta galoppsprång och max hoppade typ 70. Nu när jag rider het nedmätt D med stoooor galopp och vill upp över metern känns ridbana pyttepytteliten.
Hoppa bana är det som jag vill göra, och det skulle ju funka på ängar och så men har ej tillgång till det, då alla ängar är böndernas och odlas och jag skulle kunna tänka mig deras miner om jag gjorde deras vetefält till en privat hoppbana. Sen hagarna då men det är ju ganska självklart att jag inte kan hoppa där. Även om jag tror att hagkompisarna skulle tycka att det var väldigt intressant hehe..
Så hoppas att någon kan hjälpa mig?
Ridbanan kändes inte liten när jag red en långsam, liten c-ponny med korta galoppsprång och max hoppade typ 70. Nu när jag rider het nedmätt D med stoooor galopp och vill upp över metern känns ridbana pyttepytteliten.
Hoppa bana är det som jag vill göra, och det skulle ju funka på ängar och så men har ej tillgång till det, då alla ängar är böndernas och odlas och jag skulle kunna tänka mig deras miner om jag gjorde deras vetefält till en privat hoppbana. Sen hagarna då men det är ju ganska självklart att jag inte kan hoppa där. Även om jag tror att hagkompisarna skulle tycka att det var väldigt intressant hehe..
Så hoppas att någon kan hjälpa mig?