liten lägenhet under 30 kvm

Madde_padde

Trådstartare
rubiken talar väll för sig själv, släng in lite bilder ni som bor litet
kan man ens få de att vara någorlunda beborligt? :D

Sv: liten lägenhet under 30 kvm

Vi bodde, i två år, två personer (+hund) på 26 kvadrat, såhär såg den ut:

lgh.jpg

Och ja, det är lite stökigt.

I det som kallas "Vardagsrum" på ritningen hade vi kokvrå, matplats, säng och TV.

sovrum.jpg

Byrån byttes senare ut mot det här:

fatolj.jpg

...och då ställdes byrån vid fotänden av sängen i stället. Där hade vi även en hög hylla och en frys.

I det som kallas "Sovrum" på ritningen hade vi kontor:

kontor1.jpg

kontor2.jpg

Duschrummet:

toalett.jpg

Då vi bara skulle bo där temporärt (tills vi hittade något bättre) så brydde vi oss inte om att inreda eller lägga ned mer pengar än nödvändigt på möbler, men beboeligt var det.

Nu bor vi på 67 kvadrat. Det är... stort. Och vi är så störda att vi gör allt i TV-soffan, trots att vi har trådlöst internet och en rejäl matplatsmöbel, eftersom vi är så vana vid att det var så det var i den lilla lägenheten.

Senast ändrad av en moderator:

Om man går på ikea ska dom ha några smarta inrednings tips på väldigt små lägenheter=)

vet en kompis som gick där när hon skulle flytta till sin lägenhet på 30kvm.
Har tyvärr inga bilder..

Förvaring is the key. =)

Problemet med IKEAs förslag och skyltningar är att de sällan överensstämmer med hur en vanlig lägenhet ser ut. Eller, hur det är idag vet jag inte för jag har slutat titta - av just den anledningen, för det var så för några år sedan.

jag bodde på 25 kvm. själv, men pojkvännen var ju ofta där. två kaniner och ett akvarium fick jag också plats med :p Helt klart beboeligt även om det var lite övermöblerat.

IMG_0247.jpg

Längst bort och sen till vänster låg kokvrå. Fick lugnt plats att laga mat där, matbordet för 2 pers stod mellan kök och det stora rummet, där datorn står på bilden.

IMG_0246.jpg

Andra delen av stora rummet. går man framåt till höger fanns hall och badrum.

Jag kan ladda upp lite nya bilder när jag är hemma (är på semester nu). Bor på 27,5 och tycker det är rätt rymligt. :D Jag kan ha middagsbjudning för 4, tränga in 17 pers på fest (fast det blev lite trångt..), har storbak & storkok och.. pja.. allt jag behöver får jag plats med. Älskar min lägenget. :love: Får lite ont i magen när jag tänker på att jag måste flytta om ett halvår. :(

Det finns lite gamla bilder i tråden aiquen länkade till. Har gjort om litegrann (med betoning på lite :P).

257.gif

Det var nog den minsta tvåa jag har sett. :o
Hur många kvadrat var sovrummet eg? :)

Jag bodde under något år i Hultsfred i en etta på 30 kvm. Såhär såg det ut.

Jag kände aldrig att det var trångt, faktiskt. När solen sken öppnade jag min lilla franska balkong och drog fram min fåtölj, nästan som en egen trädgård ;)
Nu när vi renoverar en 200 kvm stor villa från 1918 saknar jag ibland min gula etta i Hultsfred... :rofl:

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 731
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka