Liten kattunge...sälja ändå??

fettso

Trådstartare
Ja nu blir bebisarna 12 veckor på Måndag, och alla är tingade.
Jag är inte orolig över pojkarna, alla tre väger över 1,5 kg så dom är stora, men flickan väger bara 877 gram.
Hon är också väääldigt mammig fortfarande, ska jag säga åt dom som ska köpa henne att det hade varot bra om hon kunde stanna 1-2 veckor????:confused:

Sv: Liten kattunge...sälja ändå??

Har du köpare till henne redan nu?
Jag skulle absolut behållt henne längre, det låter som att hon är sen i mognaden och då är det varken schysst för nya ägarna eller katten att lämna bort den när den inte är redo.

Behåll henne tills hon verkar mogen att lämna mamma, kan nog vara bra för henne att slippa konkurrens av syskonen om maten i några veckor. Dessutom är det ju skönt för mammakatt att inte bli av med alla bebisar samtidigt;)

Men vad säger jag till köparen?:o
Vi har bestämt den 11 Augusti(Måndag)redan när hon lämnade handpenning.
Känner mig jättedum, men hon tingades ju redan som 7 veckor och då kunde ju inte jag veta hur liten hon skulle vara nu.
Jaja får ringa tjejen imorgon..

Jag skulle absolut inte sälja en kattunge som väger under 1 kg, dom går ju gärna ner i vikt efter flytten eftersom dom då äter sämre och väger hon så lite så har hon ju inte så mycket att ta på... Säg som det är, att hon gått upp dåligt i vikt och att du vill behålla henne tills hon lagt på sig och är redo att flytta, kan dom inte acceptera det så har du nog inte valt rätt köpare iaf...

Jag tar för givet att du bara säljer dina kattungar till djurvänner och djurvänner förstår att du behåller henne för hennes eget bästa.

Aldrig i livet att jag skulle sälja en kattunge som väger under 1 kg vid 12 veckors ålder. Det är inte riktigt helt som det ska viktmässigt.

Precis som alla andra rekomenderat, så tycker jag att du ska vänta tills hon verkar mer mogen. Om köparna inte vill ha henne för att du väntar så tycker jag inte att de förtjänar henne - det är ju verkligen för hennes eget bästa som hon stannar. Är hon så klen så vet man ju inte hur hon orkar med flytten.

Jag tog emot en 12,5 v kattunge som 'bara' vägde 1,21 kg och jag tycker hon är lite väl klen... men så är jag överdrivet nojjig. Hennes kullsyster som vägde 1,15 kg skulle inte få flytta än (men det fanns fler faktorer än vikten som spelade in).

Som köpare vill man ju att ens framtida livskamrat ska vara så frisk och kry som möjligt för att allt ska vara på bästa möjliga sätt :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 985
Senast: Enya
·
Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
3 003
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
3 428
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama