Liten föling!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gruvanmulll
  • Startdatum Startdatum
G

Gruvanmulll

Jag har et dräktigt sto i dygn 175. jag är mest bara nyfiken om ngn vet när man kan börja känna fölet sparka så man vet att det "lever"

Sv: Liten föling!!

Mina har inte sparkat mycket, däremot har de flyttat på sig så att magen ändrat form.

men de är också ett trevligt bevis på att dom finns där inne. vilket dygn är dina inne på?

min har också gått 175 dagar idag :love:
väntar oxå på att det ska röra sig, första gången jag är med föl, men mitt sto är vant då hon har 3 tidigare fölningar bakom sig.

kan inte nån som e van berätta lite :)

Jag såg att det var "race" där inne en kväll när stoet åt hö, hon måste varit ca 180 dagar... 6 månader på väg. Nu, tre veckor senare, tycker jag det är hur tydligt som helst att det bor nån där inne, magen börjar bli tung i "bakkant".

jo det har min varit ett tag nu lite rund typ ;)
men ah inte sett nått som jag vågar påstå är fölet rörelser, sen har hon ju täcke på sig mestadels av tiden så det bidrar väll till att jag säkert missar nått :(

min har inte hunnit bli så stor än.. och det r väl 180 dygn som hon har varit dräktig nu... men sen kan jag ha blivit lite hemmablind med förhon är inte den smala typen i vanliga fall så fölet har lite plats att växa innan de syns så mycket på henne

Jag börjar bli lite nervös eftersom ja trodde min häst hade bebis i magen förra året å hon gick tom, vill ju inte hoppas å sen bli ledsen igen :(
Har ju gjort ultraljud å sett den lille, men e ändå nervis av nån dum anledning :S

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka