Liten bilbur

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!

Jag letar bilbur! Har förstått att Mim-burarna är mkt bra, men vet inte om jag kan lägga så mkt pengar på en bur. Jag har i dagsläget en bur från JIA (tror jag den hette) som är jättebra, men lite för stor (hög framförallt) för min bichon havanais. Just nu är han ju bara valp, men han kommer inte bli så hög så det är onödigt att buren är så hög som den är just nu, skulle eg gärna haft den lite mindre bred oxå.

Hunden har tidigare åkt i en sån där vanlig plasttransportbur för liten hund/katt, men där trivs han inte alls, han tycker inte om att vara instängd, så buren behöver inte vara jätteliten (och helst inte så mörk). Men den behöver kanske inte vara högre än 50 cm egentligen, och inte mkt bredare än så heller.

Har ni några tips på små, rejäla burar som släpper in ljus och känns luftiga trots att de är små?

Kolla på blocket.se där finns massor med olika typer av burar till salu hela tiden under Djur, Hela Sverige och sen klickar du på katt- o hundartiklar. Om du vill köpa ny eller begagnad bur är ju upp till dig, men där kan du kanske komma fram till vilket märke, modell o storlek som behövs.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
4 246
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 004
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 011
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Nu har äntligen bilen kommit och jag har börjat leta bur. Blev ganska ledsen när MIM burarna är för höga och Proline typ 5 cm för djup...
Svar
5
· Visningar
1 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka