Lite velig och behöver råd!

Sv: Lite velig och behöver råd!

Du har rätt i att det inte ligger någon ekonomi i att skola om travare. Fast som du skrev om jag lyckas och får ett bra resultat så kommer jag kanske våga börja lita på att jag också kan saker. :crazy:
 
Sv: Lite velig och behöver råd!

Lobelia skrev:
Känns som en otroligt spännande utmaning samt att jag faktiskt gillar hästar och skulle tycka det var kul bara för det också.
Lobelia skrev:
Åter igen vet inte om jag är tillräckligt bra. Fast jag kan ju iofs välja en första häst som jag tror på så skulle det bli pannkaka kan jag alltid behålla den. ;)
 
Sv: Lite velig och behöver råd!

Det beror ju på om du gör det för att leva på eller för att ge hästar en bättre chans och har tiden att lägga ner på dem...
 
Sv: Lite velig och behöver råd!

Jag håller med Djurjouren, det finns ingen ekonomi i att omskola travare - sådana hästar har ingen naturlig värdestegring...

Om du hade tänkt dig detta som ett jobb skulle jag i stället råda dig att försöka dig på något annat - som inte har med hästar att göra. För att lyckas tjäna pengar inom "hästeriet" VITT måste man ha en stark kropp och psyke, goda kunskaper, en diger meritlista och kontakter.
 
Sv: Lite velig och behöver råd!

Nej! Detta var mer tänkt som en kul grej och att kanske lyckas ge någon travare en bättre start inom ridvärlden. Om jag sedan skulle få ut en yttepytte slant på det skadar det givetvis inte. Men det är inte tänkt som ett jobb att leva på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Sedan jag var liten har jag velat arbeta med hästar. I tonåren jobbade jag gratis mot att jag fick hästar att rida och tävla samt en...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: Hund123
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på en unghäst på ridskolan tills hon ska gå mer lektioner. När jag rider henne så rider vi ut eftersom annars...
Svar
6
· Visningar
2 001
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 813
Senast: Lavinia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 033
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp