Billig dammsugare

Tilly_85

Trådstartare
Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en liten billigare variant, vill inte ha nått dyrt här i stugan över vintern ^^

Har kollat lite på Jula och Elgiganten. Hade kanske velat ha en sån skaftdammsugare från Jula, men kanske batteriet inte håller så länge?

Ska användas främst för att dammsuga av golvytor lite snabbt men även till att dammsuga lite grövre mattor och soffan nån gång ibland ☺️
 
Vi har en kompakt dammsugare från Volta i husvagnen - liten smidig och funkar jättebra. Vi lämnar den i husvagnen över vintern och den har överlevt i många minusgrader... Tror den kostade runt 600kr när vi köpte den för några år sedan.
 
Vi har en kompakt dammsugare från Volta i husvagnen - liten smidig och funkar jättebra. Vi lämnar den i husvagnen över vintern och den har överlevt i många minusgrader... Tror den kostade runt 600kr när vi köpte den för några år sedan.
Tack för svar men hittar tyvärr ingen Volta dammsugare när jag googlar. Verkar som dom utgått ur sortimentet på flera ställen 🫤
 
Har Electrolux dammsugare, brukar finnas på rea lite då och då för ca tusenlappen.
Får kanske hålla lite koll på dom, electrolux känns nästan lite för "fint" men om den håller länge och man kan köpa på rea så kan det ju vara värt det ☺️

Har bara så varierande upplevelser på andra elektroniska produkter, tycker knappt det är någon skillnad på hållbarheten på dyrt vs billigt.
 
Får kanske hålla lite koll på dom, electrolux känns nästan lite för "fint" men om den håller länge och man kan köpa på rea så kan det ju vara värt det ☺️

Har bara så varierande upplevelser på andra elektroniska produkter, tycker knappt det är någon skillnad på hållbarheten på dyrt vs billigt.

Köpte en billigare dammsugare, ca 600 kr, och höll på att bli knäpp på den, de hade sparat in på så många detaljer.. så den skänktes bort. Verkligen att kasta pengarna i sjön.
Medan vår ena Electrolux ca 15 år gammal håller bra, den har dock blivit flyttad till stugan.
Sen har vi köpt två till Electrolux varav en nyligen och alla fungerar bra.
Helt vanliga dammsugare som funkar som de ska liksom.
 
Köpte en billigare dammsugare, ca 600 kr, och höll på att bli knäpp på den, de hade sparat in på så många detaljer.. så den skänktes bort. Verkligen att kasta pengarna i sjön.
Medan vår ena Electrolux ca 15 år gammal håller bra, den har dock blivit flyttad till stugan.
Sen har vi köpt två till Electrolux varav en nyligen och alla fungerar bra.
Helt vanliga dammsugare som funkar som de ska liksom.
Ah, tack för detaljerade svar 🙏 ska absolut hålla utkik på rean ☺️👌
 
Jag köpte en förmånlig dammsugare från Powers outlet förra sommaren. Den hade varit sånt demonstrationsexemplar och hade en del repor (vilket var bra för mig för det medförde ett rejält prisavdrag).

Skulle ha den i vår fritidsbostad så jag ville inte lägga en mindre förmögenhet på sugen och utseendet spelade ingen roll alls.
 
Jag tror pappa hade en elektrolux, den är minst 20-25 år gammal, var nog en dyrare variant då, men det fungerar fortfarande utmärkt! Jag tror dock det köptes en ny slang eller något till den en gång?
 
Jag köpte en förmånlig dammsugare från Powers outlet förra sommaren. Den hade varit sånt demonstrationsexemplar och hade en del repor (vilket var bra för mig för det medförde ett rejält prisavdrag).

Skulle ha den i vår fritidsbostad så jag ville inte lägga en mindre förmögenhet på sugen och utseendet spelade ingen roll alls.
Tack, ska kolla där ☺️👌
 
Tack för svar men hittar tyvärr ingen Volta dammsugare när jag googlar. Verkar som dom utgått ur sortimentet på flera ställen 🫤
Vad synd! För det har verkligen varit en dammsugare som gett mycket för pengarna, om jag jämför med den billiga dammsugaren no namn som jag köpte till min första lägenhet ( lät mer än den sög)
 
Jag tycker de ofta säljer dammsugare i större matvaruaffärer, t ex ICA Maxi har i veckans annonsblad Elektrolux.

Jag har en Volta som fungerar utmärkt så att så länge jag hittar passande påsar och den suger som den ska blir den kvar.
 
Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en liten billigare variant, vill inte ha nått dyrt här i stugan över vintern ^^

Har kollat lite på Jula och Elgiganten. Hade kanske velat ha en sån skaftdammsugare från Jula, men kanske batteriet inte håller så länge?

Ska användas främst för att dammsuga av golvytor lite snabbt men även till att dammsuga lite grövre mattor och soffan nån gång ibland ☺️
Finns flera bra dammsugare på rean som slutar i helgen. :idea: https://www.tretti.se/tradgard/dammsugare/dammsugare/#/
 

Liknande trådar

Utrustning som rubriken säger så letar jag efter en billig men bra pannlampa. har i många år kört med lite enklare varianter och nöjt mej med det...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: fritz_92
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 214
Senast: Sezziyanen
·
T
Hästmänniskan Funderar över att anlägga en ridbana och har fått höra talas om och provridit undermaterialet paddex. Det gör ju så att smådelarna i...
Svar
18
· Visningar
10 049
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp