Lite "uppfostrings-frågor"

R

rhiannon

Min katt bits när han blir busig. När man tar i honom alltså anfaller han handen/armen och biter. Han verkar inte arg utan snarare tok-busig. Detta tar alltså ONT. Ibland biter han sig fast och liksom krafsar heltokigt med alla tassar. AJJJ :crazy: Hur får jag honom att sluta med detta?

Han brukar även smyga upp på min kudde under nätterna och ligga och spinna och klösa mig i hårbotten. Han verkar ha det jättemysigt men jag uppskattar inte hans trampande i mitt huvud. Han "trampar" aldrig annars när han är kelig, utan bara på nätterna i mitt stackars huvud.

Tips någon?

Sv: Lite "uppfostrings-frågor"

Gör en katt så på mig så greppar jag tag i nackskinnet med andra handen och håller i tills han/hon slappnat av. Efter ett tag brukar de koppla att det inte är okej att göra så. Viktigt är dock att man aldrig leker med/retar en sån katt med händerna, händer ska vara något tryggt och mysigt, inte en leksak.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 033
Senast: Nirvana
·
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 932
Senast: TryMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25