D
darktails
Hejsan alla glada
Nu när hösten närmar sig med en hög fart så börjar man fundera över vinterkläder och allt annat som har med den kalla årstiden att göra.
Jag skall köpa in en overall med reflexer på är det tänkt ifrån H**ks.
Hört att många tycker att den är bra.
Sedan tänker man ju även på allt som har med is och snö samt halka att göra.
Många ser detta som en besvärlig årstid vilket även jag kan tycka.
Men när det kommer till ridnining så är det sååååå mysigt.
Tänk dig en lagom kall vinterdag. Det har snöa hela natten och på morgonen är det uppehåll. Klarblå himlen. Solen är framme och du bara njuter.
Du åker/går till stallet och gör i ordning din vän som väntar på dig där ute.
När du går genom den fina dun liknande snön så knastrar det om skorna precis som det gör när det är vinter.
Du har med dig varm choklad och mackor samt morot till hästen i en väska på ryggen.
Du sitter upp på din häst och skrittar iväg.
Snön ligger som ett vitt tjockt täcke på marken och det gnistrar och glimmar när solens varma strålar värmer mot snön. Du rider in i skogen och och där ser du hur trädens alla grenar bygger som en tunnel för dig och in häst.
Du ser hur det "ryker" ifrån hästens nos när hon/han bär dig igenom skogen.
Allt är magiskt.
Hästen pulsar fram i snön och du känner hästens värme stiga upp mot dig där du sitter tryggt på din bästa kompis rygg. Ni fortsätter att rida länge den dagen och bara njuter av denna vintersaga som bara kan upplevas ifrån hästryggen.
Längre fram tar ni en fikapaus och bara sitter och kollar på varandra.
Detta är vinter och mys.
Precis så vill jag ha det i vinter med eller utan sadel på =)
Nu när hösten närmar sig med en hög fart så börjar man fundera över vinterkläder och allt annat som har med den kalla årstiden att göra.
Jag skall köpa in en overall med reflexer på är det tänkt ifrån H**ks.
Hört att många tycker att den är bra.
Sedan tänker man ju även på allt som har med is och snö samt halka att göra.
Många ser detta som en besvärlig årstid vilket även jag kan tycka.
Men när det kommer till ridnining så är det sååååå mysigt.
Tänk dig en lagom kall vinterdag. Det har snöa hela natten och på morgonen är det uppehåll. Klarblå himlen. Solen är framme och du bara njuter.
Du åker/går till stallet och gör i ordning din vän som väntar på dig där ute.
När du går genom den fina dun liknande snön så knastrar det om skorna precis som det gör när det är vinter.
Du har med dig varm choklad och mackor samt morot till hästen i en väska på ryggen.
Du sitter upp på din häst och skrittar iväg.
Snön ligger som ett vitt tjockt täcke på marken och det gnistrar och glimmar när solens varma strålar värmer mot snön. Du rider in i skogen och och där ser du hur trädens alla grenar bygger som en tunnel för dig och in häst.
Du ser hur det "ryker" ifrån hästens nos när hon/han bär dig igenom skogen.
Allt är magiskt.
Hästen pulsar fram i snön och du känner hästens värme stiga upp mot dig där du sitter tryggt på din bästa kompis rygg. Ni fortsätter att rida länge den dagen och bara njuter av denna vintersaga som bara kan upplevas ifrån hästryggen.
Längre fram tar ni en fikapaus och bara sitter och kollar på varandra.
Detta är vinter och mys.
Precis så vill jag ha det i vinter med eller utan sadel på =)