Lite sadel hjälp:)

Lottiz

Trådstartare
Måste köpa en ny sadel till pållen då de e lite bökigt när man bara har en dressyr och en hoppsadel till 2 hästar när man tävlar och tränar hästarna i samma grupp/klass.. :smirk:
Så har bestämt att köpe en till den ena!
E lite sugen på en jacson celine (lite rakare bim) tror ni den kan passa eller har ni något annat förslag.. har dock inga kanon bilder
Kommer dock inte läga mer än 6000 på sadeln!
http://www.pixbox.se/pic_show_id7698298.html

Vill ha lite tips av er "sadel experter" ;)

Senast ändrad:
Sv: Lite sadel hjälp:)

Måste köpa en ny sadel till pållen då de e lite bökigt när man bara har en dressyr och en hoppsadel till 2 hästar när man tävlar och tränar hästarna i samma grupp/klass.. :smirk:
Så har bestämt att köpe en till den ena!
E lite sugen på en jacson celine (lite rakare bim) tror ni den kan passa eller har ni något annat förslag.. har dock inga kanon bilder
Kommer dock inte läga mer än 6000 på sadeln!
http://www.pixbox.se/pic_show_id7698298.html

Vill ha lite tips av er "sadel experter" ;)

hej ja e väll ingen sadel expert men ja skulle nog åka och prova ut en sadel men de kostar nog mer än 6000...men de är värt de:D

har du provat wintec dom är as sköna bra att rida långturer på o de e syntet och går inte på mer än 4.700 :D

har du provat wintec dom är as sköna bra att rida långturer på o de e syntet och går inte på mer än 4.700 :D den har bytbar bom med !:D

Har lite kunskap då jag fått massa tips under flera sadelbytartuder.. Men vill ändå ha lite tips! haft ute sadelutprovare å köpte då en globus dressyr sadel men ska ha en hopp till i stället! Så åkte in till Charlies å hämtade hem 6 sadlar..
Jacson passade inte
Provade en Lemetex the stylist? , Globus clic, Ken Taur, Presige :love: och en Aldion:love:
Alla dessa 5 låg bra! MEn sen e de ju priset...
Någon som har någora erfarenheter av Ken Taur? Och globusen?

har du provat wintec dom är as sköna bra att rida långturer på o de e syntet och går inte på mer än 4.700 :D den har bytbar bom med !:D
Jag vill ha en ordentlig hoppsadel och som man rider bra markarbete i! Syntet e inget för mig... :smirk:

Provred en Kentaur Priamos förra sommaren och både hästarna och jag älskade den:bow:
Tyvärr knarrade den och någonting var konstigt med bommen,så jag vågade inte köpa den(begagnad)::(
Men,kommer jag över en till rimligt pris,köper jag den direkt!
Rider nu i en Pfiff Gotthardt och den är också riktigt bra,även om jag tyckte Kentauren var snäppet bättre!

Ja jag tyckte den kändes välidigt skön Och mjuk! Skön att rida i.
Men någon som vet hur mycket de skiljen på en 16.5 och 17.5?? 16.5 passar mej bra! MEn har en medryttade då den skuille vara lite liten tror jag.:bump:
MEn vet inte så mycket vad de har för kvalite :confused:

De va en Ken Taur Hellas, finns en posseidon /pegasus eller vad den nu heter va? Vad är de för skillnad på dem?

Liknande trådar

Utrustning Har kommit framtill att jag behöver en hoppsadel till min häst också. Han är lite svår att hitta sadel till så det landade på en Star...
Svar
7
· Visningar
1 349
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Utrustning Hej! Vill ha tips på sadel till en häst som är rätt rejält bred, rak och lite överbyggd. Ser rätt svängd ut på stallgången men blir rak...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 611
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hejsan! Har nyligen fått hem en ny pålle, och behöver således införskaffa en dressyrsadel då pållen bara har en hoppsadel. Hoppsadeln...
Svar
6
· Visningar
3 111
Senast: Noa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2