Lite ögongodis på ridutrustning

IngelaH

Trådstartare
Ja, vad ska jag skriva då? =) Nu har jag fastnat i blingblingträsket tror jag. Det måste vara det, att jag inte tillhörde ponnyfolket som många andra hästtjejer, med borstpåse, nosludd och mansnoddar i femtioåtta och en halv färg, när jag var i skolåldern.

Men något skojsigt ville jag ha till min dam. Jag råkade snubbla över ett westernträns på tradera. Jag fick hem det idag och har invigt det genom att "rodda om det" till kandar. Jag skulle vilja veta hur westernhästar ser ut... Jag fick göra ett hål ända ute i snibben på "käkremmen" för att jag ska få in en knuten näve mellan ganascherna. Och sen... njää... det var inte så "sexigt" med curbchain, så jag får försöka tråckla på ett par kindkedjekrokar igen på stången. På lördag får det nog bli portugisiska stången.

Men i övrigt är jag jättenöjd med huvudlaget. Det var trevlig tyngd i tyglarna och jag fick lite "lassokänningvarning" när damen försökte stanna och vända två gånger på ridturen. Jag tog tygeländarna i högerhanden o viftade lite, varpå det blev "räcerhäst" i galopp. O sen var det bara att samla ihop igen på stången, trimma lite böja, flytta, svänga o vända fram o tillbaka över vägen.

EN bild på "underverket" kan jag bjuda på.

Jag får se om jag kan få fotografhjälp i helgen, så vi får se om det fungerar då med... :rofl:

Har ni någon skojig utrustning, som ni blivit lite kär i? Det är väl lika bra att vi startar upp en "blingblingtråd", så att alla andra kan få se hur "kufiska" vi är! :bump:

Senast ändrad:
Sv: Lite ögongodis på ridutrustning

Jag är kär i detta pannbandet faktiskt...

2008-03-16011ed.jpg

VA!? Blingbling!?
Jag som hela tiden har plockat bort onödiga saker :rofl:

Började så här en gång i tiden:
TN_070518-065.JPG

Sedan åkte sadeln:
TN_070606-081_copy1024.JPG

Och strax efter det nosgrimman:
Nokke_2.JPG

fort...

Sedan bettet som byttes mot stång:
TN_070220-155_B15.JPG

Sedan tänkte jag att "vad ska man med pannband och käkrem till egentligen":
TN_070705-020_copy1024.JPG

För att tillslut ta bort allt ;):
TN_071103-122_copy1024.JPG

Och nu vill du att jag ska "klä på" igen :rofl:
Hmmm, kanske får ta och pimpa min häst också nu då så jag inte blir helt efter i trenden. *funderar*

Jag måste bara få bjuda på vår gudomliga tråkighet, för att sedan skärpa upp oss och börja tänka på fasaden!

Måste snajda till det lite i alla fall!
Har gjort som Lotus och plockat av och bort allt onödigt, men så plötsligt infinner sig en liten längtan efter glamour och ögongodis!

Så från det här..
PICT0009.jpg

Lägg märke till det fruktansvärda halvt bortplockade sk steketet, gamla sönderblåsta timmerstapeln, dyngan på lindorna, och skiten på stövlarna.. (de är svarta eg)

Det häftiga färgvalet -grå, brun, smuts och beigt gör ju ingen upphetsad! fast man kan ju kalla det arbetsmundering!
Måste skärpa upp det hela, tack Ingela för inspirationen!

har börjat jobba på blinget med det här som redan är visat iaf:
http://i8.photobucket.com/albums/a42/cebonita/PICT0035.jpg
Har köpt conchos att fästa på sidorna av pannbandet, stjärnformade glittriga som livar upp det bruna litegranna.
Plus lite röda lindor och chabrak.
Är sugen på ett pannband likt PollyMulles, det var jättefint!
men det blir så fånigt då man går från skittråkig till upphottad på direkten. Måste smygstarta lite!

Men fanken vad BRA! Då kan jag ta bort käkremmen på mitt blingblingträns, så jag slipper strypa hästkraken :idea:. Det får bli något osynligt snöre att fästa conchosarna med då i stället, så inte de ramlar av.

Hehe, det är ju så där "tjusiga" jag och Timsan är till vardags, då hon är expert på fläckar... Undrar om man kan tvätta henne i Ariel, det ska ju fungera även i lägre temperaturer... :angel:

Men som sagt, kul o hotta till sig ibland. Alltid retar man någon... :devil: Schabrak i den modellen vill jag ha, kanske inte just den färgen. Även om allt klär en skönhet. :bow:

Bling bling och färg is the shit :D

min älskade utrustning:
19537395.jpg

10238882.jpg

5522242.jpg

13300114.jpg

13402278.jpg

13219599.jpg

bling bling på spännen+pannband
16943885.jpg

Lite :rofl: av min utrustning

Hihi, jag håller nästan med. Men jag är riktigt sugen på något mer skojsigt. För min tränare tyckte vi såg helt OK ut igår och jag red bättre än någonsin och Tima såg positivare än någonsin ut. Så blingbling is the shit! :idea::rofl:

...ja, ja men vilken fin sits du har:banana::banana: och nog är det lättare att städa stallplanen, hänga upp staketet och klistra på några diamanter än att rätta till sitsen (säjer en som vet...)

Senast ändrad av en moderator:

Jag är också kär i ditt pannband eller ja mitt eller äsch...:love:

Cita, det där är vad jag kallar ROSA!!! :rofl:

Vad fint det är :love: Har kollat lite på det själv, men inte vågat köpa, men när man ser hur snygg han är i det blir man ju lite sugen igen

Joho, nog vet du det du har bara inte insett vikten av att alltid vara snyggt matchad i bara en nyans :D

Fast jag gillar de blå tyglarna:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka