Lite nyfiken på några hästar...

C

cissiny

...kanske nån här som sett/ridit dem? :) Stam, galoppresultat, färg och tecken mm har jag ju. Hade vart kul att veta lite personligt om dem, om nån kommit i kontakt med dem på banan? Alla är nära släkt med stoet Katinka Friend som ägdes av min syster.

Katinka Friend
Kuno (dog som 3-åring -91)
Elaiza Zenith
Zico
Femme d'Honneur
Mr Rasmus
Mr Fugee
Greenday
Kosmos Zenith
Prins Seigneur
Ritza Friend
Ozzy Streak
Wanja Friend

Hade vart jättekul att veta något mer än bara stam och resultat :). Tack på förhand! (Hoppas att tråden hör hemma här?)

Mvh Cissi

Sv: Lite nyfiken på några hästar...

Hej Cissi!

I stallet jag jobbar står tuffingen Greenday (som ju då självklart är släkt med några av de du nämnt... Elaiza Zrnith, Mr.Rasmus, Zico bl.a)

Greenday är som sagt en tuffing, som änsålänge inte är ngn jätte på höjden, men väl ganska krallig och ser ut att komma bli vädigt fin när han växer till sig lite.

En trevlig herre helt enkelt, som innehåller lite bus och jävlar anamma också ;) (men så är det ju med unghingstar ganska ofta)

lite bilder;
http://www.stockholmsridhus.se/galopp/malmborg_20070321_2791.JPG

http://www.stockholmsridhus.se/galopp/greenday_20070411_5843.JPG

Tack så jättemycket för infon och de härliga bilderna! Visst tycker jag mig se vissa släktdrag! :)

Alla nämnda hästar är nära släkt, Greendays mamma är syster till Katinka Friend. Katinka var liten (155-156 cm) och ett riktigt muskelpaket. Mycket intelligent häst vilket hon nedärvt.

Bus och jävlar anamma - något speciellt? :)

Tack än en gång!

Mvh Cissi

:)

Nej han är nog inte speciellt mkt busigare eller "mer jävlig" än ngn annan unghingst eg. jag rider honom inte, utan hanterar honom bara "på marken".

han har ( tack vare sin boxgranne ) kommit att bli riktigt verbal ( gnäggig)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka