Lite hygieniskt trubbel!

B

beabea1

Hej på er!

jag skulle vilja ha lite tips ang min valck! Han är mycket kladdig och smetig i skapet, när han ligger ner blir det kladdigt på bakbenen. Jag har tvättat med aco tvål och ljummet vatten men det bara blir mer!
Trodde att det blev värre av att han svettades mycket men han har nu stått i 4 veckor och det ser ännu värre ut!
Har ni några råd?
Bea.

Sv: Lite hygieniskt trubbel!

Detta problemet har min valack också haft tills i år... Vet inte riktigt vad som skiljer sig så mycket denna vinter... Förutom att han nu för första vintern bara har en flicka i hagen. Förut har han mest gått med pojkar... kanske städar hon honom? :p

Men jag tvättade också med ljummet vatten.. vet inte vad man mer kan göra..

Sv: Lite hygieniskt trubbel!

* KL*

Jag hade samma problem med min arabvalack jag hade tidigare.
Tvättade & " grejade" men inget hjälpte. Det satt liksom fast svarta små klumpar på insidan av låren, & han var allmänt geggig runt/ i skapet. Gråaktig sörja.

Har ngn av er Hästägarens örtabok? Jag hittade lösningen på vårt problem där. Läs om örten Mjölon. Min kille fick med jämna mellanrum kurer i ca 1 vecka med denna ört, & var efter det hur fin som helst.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 645
Senast: Glimra
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 175
Senast: Messy
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama