Lite hjälp :)

Eme_liie

Trådstartare
Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han var dock 10 år när jag började med honom :) men är inte så insatt på föl vad ska man tänka på, hur går man tillväga med träning och så (inte ridning så klart) men vad kan man träna innan man ska börja rida in och så om 3 år dock :) Men tips skulle jag gärna vilja ha. kan man ha dem på stall under vinterhalvår och sedan skicka dem på bete? massa tips uppskattas

Sv: Lite hjälp :)

Nu vet jag inte vad det är för föl du funderar på att köpa, men ponera att standardhästen kostar ca 40 000:-/år.

Så tips nr 1, Är det värt att ha lagt ut ca 120 000:- innan du ens kan sitta på den? Du får en rätt schysst treåring för 120 000:-.

Sv: Lite hjälp :)

jo det har du rätt i, men personen kan ha gjort rätt mkt med hästen på 3 år, har stött på mkt fel hanterade hästar. Vill vara med från början

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
606
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama