Domino_s
Trådstartare
Då jag totalt kört fast i mitt planerande tänkte jag att jag skulle slänga ut frågan här och se om någon är duktig på att planera.
Såhär ser byggnaden ut. Där det gula är ska det in en gödseldörr någonstans.
Dörren är redan utmarkerad och likaså platsen som vattnet behöver väl tilltaget.
Måtten står utmärkt, men är det någon som vill leka med ritningen och göra ett förslag så är varje ruta 10x10cm.
Jag är hemskt tacksam för alla förslag.
De som ska bo i stallet är en maxad b-ponny och en liten häst på 152cm.
Men helst vill jag inte gå på minimimåtten, utan jag vill ha så stora boxar som möjligt. Räkna gärna b-ponnyn som c-ponny (6m2, kortaste sidan 2,1m). Och lilla hästen som stor häst (9m2, kortaste sidan 2,5m).
Eller större!
Självklart ska det få plats en sadelkammare/foderrum och en gång där man kan binda upp.
Mvh Domino_s
Såhär ser byggnaden ut. Där det gula är ska det in en gödseldörr någonstans.
Dörren är redan utmarkerad och likaså platsen som vattnet behöver väl tilltaget.
Måtten står utmärkt, men är det någon som vill leka med ritningen och göra ett förslag så är varje ruta 10x10cm.
Jag är hemskt tacksam för alla förslag.
De som ska bo i stallet är en maxad b-ponny och en liten häst på 152cm.
Men helst vill jag inte gå på minimimåtten, utan jag vill ha så stora boxar som möjligt. Räkna gärna b-ponnyn som c-ponny (6m2, kortaste sidan 2,1m). Och lilla hästen som stor häst (9m2, kortaste sidan 2,5m).
Eller större!
Självklart ska det få plats en sadelkammare/foderrum och en gång där man kan binda upp.
Mvh Domino_s