Lite hjälp här tack!

Dravena

Trådstartare
Kan någon förklara för mitt sjuåriga marsvin att hon är för gammal för att hoppa över tegelstenar som ligger på högkant? :crazy: :D

Jag har grisarnas bur i ett hörn med omgivande element, och det blir ett mellanrum mellan buren och väggen som jag brukar skärma av för att de inte ska springa in bakom buren och kissa (är man där bakom orkar man tydligen inte släpa sig fram till toalådorna).

Idag kom jag upp på morgonen och skulle ge djuren frukost. Till min förvåning ligger det bara ett marsvin och trynar i buren. De har alltid öppet ut i köket, men på morgonen brukar de vara inne. Tittade mig omkring men ingen Tuva! :eek: Sen tittar jag bakom buren och där ligger damen och snusar förnöjt under elementet! :love: Lock och pock var meningslöst, hon tänkte ligga kvar där. Och det gjorde hon i dryg en timme innan hon bemödade sig med att komma fram och äta.

Enda sättet att komma in där bakom är att ta sig över en tegelsten som ligger på sidan. :eek: Nåja, det är skönt att veta att hon är i god form! ;)

Här är damen i egen hög person:

Simbaochmarsvin018.jpg

Sv: Lite hjälp här tack!

Åh så sött! Nu blir jag ännu mer sugen på att köpa två små grisar! Vet inte vad jag vill ha för nått bara, lånhårig, virvel, korthårig? Färg? usch det är ju en hel vetenskap :p Ska in och kika i staden på söndag och förhoppningsvis införskaffa en bur iaf, åh jag läääängtar! :love:

Förlåt att jag kapar tråden lite nu TS men jag måste bara få veta :p

man kan ha olika raser tillsammans va? är nog en dum fråga, detborde man ju kunna men det var bara en grej som slog mej?

Jajjemen, det kan man! Vissa långhår är lugnare än korthåren och det kan ju bli lite tråkigt för den mer aktiva av dem, men annars är det inga problem!

Ojdå vad dum jag är, såg att det visst var du som va TS nu :o

Jag har massor med frågor, du har inte lust att kika in i min tråd som heter Marsvin och svara på de sista frågorna jag skrev där, vill inte kapa tråden helt... :angel:

Naaw! :love:

Så Tuva var på bushumör imorse? :D De är så fina, kul att hon är så pigg fast hon är så till åren!
Det är skumt det där, att det ska vara så intressant att gå dit man inte får!

Hon var på bushumör hela dagen! Hon var ute och sprang fram till tiotiden på kvällen. Roade sig med att flytta på båda toalådorna, välta ut dem, springa runt i spånet och sen släpa runt på den stora kartongen till tv-boxen. Efter 10 rundor fram och tillbaka i röret flyttade vi på det, till hennes stora lycka. Ett helt nytt rör! :D Nora orkade hänga med i en timme, sen gick hon in och la sig. Ja se dagens ungdom!

Det är livsfarligt att öppna sådana här trådar......

:love:

Din lilla "glis" kanske har börjat med en ny hobby på gamla dagar, dessutom blev hon ju rikt belönad av värmen vid elementet, så risken är nog stor att hon bestiger berg igen.

Jag tror att hon börjar bli gammal och snurrig, hon tror nog att hon är en ungdom igen. :D Det är jätteroligt att sitta och prata med henne när hon är igång, hon kvittrar som en hel orkester. :love:

Fast idag är hon ganska trött. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka