Lite hård i magen

J

Jennifer80

hej allihopa!

Har haft mina pållar några timmar om dagen på bete ( går annars på ett väldigt magert bete och får hö), och nu har de stått inne en natt för att jag ville kolla hur de är i magen.

De kissar och bajsar, men jag jag tycker att avföringen är en aning hård. Kan man ge de lite matolja i maten?

Eller vad skulle ni ge era pållar när de är lite hård i magen?

Sv: Lite hård i magen

Vad menar du ?
Är bajset torrt ?
Om dom är ute och rör på sig så kommer ju tarmarna lättare i gång.
Hej från Hambo

Jo bajset är rätt torrt! Sedan går de ute hela dagen + natten i vanliga fall, och motion får de också varje dag.

bäjset är rätt hårt/ torrt, det är väl inte så bra.

Har dom tillräckligt med RENT vatten ?
Är du säker på att det är onormalt torra bollar ?
Dom blir ju ganska torra om dom bara äter hö .
Har dom saltsten ?

Hej från hambo

ger min ett par deciliter linfrön lagda i blöt i kokande vatten som sedan får svalna å "kladda till sig" fungerar jättebra till henne!

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 152
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010