Lite fundersam

LadyDedlock

Trådstartare
Vet inte om det här hamnar rätt men jag provar annars får den som kan flytta frågan till rätt plats.

Har ett sto i stallet som är brunstig. Själv har jag en valack som ALDRIG har varit intresserad av ston förut utan ignorerat dom helt. Släppte ut dom häromdagen och då började han rida på henne och hon var helt med på det. Han kom dock inte så långt den här gången för han ramlade av henne. När han reste sig upp så stängde stoet in honom i ett hörn och vände upp rumpan åt honom och ville tydligen igen men han brydde sig inte då. Har nu hört att han håller på hela tiden med henne och är rädd att han ska "gå hela vägen". Ska valacker verkligen vara såhär intresserade? han är helt besatt av henne, visar t o m upp sig för henne ibland och det har han då aldrig gjort. Ställde stoet i en annan hage idag för jag är lite orolig att någon utav dom ska göra sig illa. Varför har det blivit såhär? Jag har typ alltid haft valacker men ingen har betett sig såhär, vad har hänt med mig lilla valack?

Sv: Lite fundersam

Har haft ett sådant sto själv, och det fanns bara ett sätt: Inte dela hage med valacker...;)

Det verkar som om vissa ston helt enkelt får fart på den mest ointresserade valack.

Sv: Lite fundersam

det är helt otroligt hur han har förändrats över en natt, som en helt annan häst..Jo dom går inte tillsammans nu och jag hoppas att brunsten går över snart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka