sommarminne
Trådstartare
Jag har en unghäst som blev inriden i somras/höstas och han har nu växt ur sin sadel givetvis hade ganska mycke problem med honom med just uppsittningen och är däför väldigt tveksam till om jag kan åka iväg med honom till sadelutprovning men jag måste ju ha en ny sadel!? sadelprovaren jag har är även eqiterapeft och hon kommer till mig och ska kolla igenom honom den 16 februari men de jag undrar nu är hur ni gjort? ska jag försöka låna hem sadlar tills hon kommer eller ska jag chansa på att han klarar uppsittning utanför hemmaplan? känns jobbigt å behöva chansa när det äntligen börjar ge med sig. men som sagt en ny sadel är ju nödvändigt!
sadeln han har nu är en prestige venus bomvidd 35 och den är för svängd i bommen så jag behöver en rakare sadel men jag tror jag behöver ha rundbossor på för han är något överbyggd men blir rak vid arbete.
här är en bild på bebisen från i höstas (får tyvärr inte in nyare i datorn men tycker han är ännu något rakare i ryggen nu?)
kom gärna med förslag på mad man skulle kunna testa på honom iallafall
sadeln han har nu är en prestige venus bomvidd 35 och den är för svängd i bommen så jag behöver en rakare sadel men jag tror jag behöver ha rundbossor på för han är något överbyggd men blir rak vid arbete.
här är en bild på bebisen från i höstas (får tyvärr inte in nyare i datorn men tycker han är ännu något rakare i ryggen nu?)
kom gärna med förslag på mad man skulle kunna testa på honom iallafall