lite funderingar!?!?

S

savannha

Har en hanne som jag nu ska para med min kompis tik. Hon har haft 2 kullar för efter annan tik och varit med vid flera parningar. Med andra ord hon vet vad hon gör. Men jag har ingen anningen om något:confused: börja nu känna så här dagarna innan vad har jag get mig in på?? svensk som man är så skräms man av allt nytt. ;) Jaja till mina frågor, då det är första gången för båda, är det då större risk att "panik" uppkommer när dom hänger kvar i varandra? Eller är det något som hormoner styr till och hundarn är lugna om ägarna är det.

Har väl tusen frågor till, men lättare om någon med erfarenhet kan berätta hur dom har upplevt det när det är första gången för båda. Har bombaderat min kompis med frågor, hon har aldrig varit med när det är första gången för båda. Men försöker förklara att jag ska sluta hyperventilera:crazy: och andas och att det kommer nog gå prima och fina valpar kommer det bli.:)

hoppas att någon klok kan upplysa mig...

Sv: lite funderingar!?!?

Du borde kanske ha läst på lite tidigare, nu får du lita till din vänninas kunskap ..

Lycka till !

Har läst det jag har kommit över, men det står väldigt lite om hur hundarna reagera, mest fakta basera att så har gör dom. Och andras erfarenhet kan man tyvär inte läsa sig till. Utan det får man av att disskutera med andra. Att jag litar på hennes kunskaper är självklart, skulle aldrig para om det var första gången för hundar och ägare. Då skulle det nog sluta i pannkaka....

Åter kommer väl senare han ska få träffa tiken och flörta lite idag...

Om ni nu har bestämt er för att dom ska paras så låt dom fixa det själva. (men självklart så måste ni hålla lite koll) Gå inte fram till dom under själva akten, dom sitter fast ett tag och det kan se jobbit ut, men det fixar dom. Det bästa vore ju om någon som kan lite mer om den här biten, skulle kunna vara med.
Lycka till iaf!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 383
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 362
Senast: Laa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar