lite frågor..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare miffogreta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 933
M

miffogreta

* Hur länge är en hund dräktig?
* ungefär hur ofta löper en tik?
* ni som har vuxna hundar, hur länge är dom ensamma på dagarna?

:)

1. 63 dygn

2. 2 ggr per år är ett normalt genomsnitt, men det kan variera från 1-3 ggr helt normalt det också

3. max 5 h i sträck

Kan bara instämma med Tippan!

Själv väntar jag på att min ungtik ska löpa för andra gången. Det har gått 7 mån sen första löpet nu. Har hört att det kan dröja till 9 mån! Och att det inte är helt ovanligt att tikar löper var 9e månad livet ut.

Min vovsa är undantagsvis ensam (inne eller på gården) max 5 timmar, men det är sällan. Jag jobbar hemifrån så vi har sällskap av varandra. Men jag har ju tränat henne i att vara själv av praktiska skäl. Det enda som händer om hon är inomhus är att hon ligger i soffan... :D

att en valp inte kan vara ensam är inte särskilt svårt att förstå, även för den okunnige.. :smirk:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 061
Senast: Zoya
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
711
Hundavel & Ras Är det vanligt att direkt efter parning, tiken och hanen är ointresserade av varandra resten av dagen/två dagarna. Hundarna var på...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka