lite frågor..

M

miffogreta

* Hur länge är en hund dräktig?
* ungefär hur ofta löper en tik?
* ni som har vuxna hundar, hur länge är dom ensamma på dagarna?

:)

1. 63 dygn

2. 2 ggr per år är ett normalt genomsnitt, men det kan variera från 1-3 ggr helt normalt det också

3. max 5 h i sträck

Kan bara instämma med Tippan!

Själv väntar jag på att min ungtik ska löpa för andra gången. Det har gått 7 mån sen första löpet nu. Har hört att det kan dröja till 9 mån! Och att det inte är helt ovanligt att tikar löper var 9e månad livet ut.

Min vovsa är undantagsvis ensam (inne eller på gården) max 5 timmar, men det är sällan. Jag jobbar hemifrån så vi har sällskap av varandra. Men jag har ju tränat henne i att vara själv av praktiska skäl. Det enda som händer om hon är inomhus är att hon ligger i soffan... :D

att en valp inte kan vara ensam är inte särskilt svårt att förstå, även för den okunnige.. :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: _Taggis_
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka