Lite frågor om fälttävlan

M

mariaz

Hej jag bara undrar hur högt man hoppar i en debutant fälttävlan både i terrängen och på hoppbanan? Och vad det är för svårighetsgrad på dressyren? för en D-ponny och C-ponny???

är det några speciella skydd på hästen som behövs eller räcker det med senskydd fram och korta bakstrykkappor bak????

tacksam för svar :) ;) :confused: :o

Sv: Lite frågor om fälttävlan

för både C och D är maxhöjden i terrängen 70 cm i debutant.
i hoppningen är det 75 cm.
dressyren är ungefär som LC men man får rida lätt i travprogrammet.

helst vill man ha benskydd som täcker hela vägen runt benet, men de skydd som du nämner duger bra.

Jag lånar din tråd lite, hur högt är det i motsvarande klasser för stor häst ?

Det är 90 i terrängen o 95 i banhoppningen..
Tror att det är samma program i dressyren.. ?!

Va lågt, jag trodde det var högre :p

Det har väl aldrig varit höjden som är det stora problemet i fälttävlan, tänk på att det bara är 1.20 i terrängen i svår klass.

Iofs, det är väl bredden som är det svåra.

alltså enda skillnaden mellan terrängen och banhoppningen är ju inte bara höjden/bredden....

Nja dom tekniska svårigheterna och hindrens placering är ju det svåra.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
977
Senast: ako
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 723
Senast: xfie
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka