Lite frågor ang, stammen på "min" welsh

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Seha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 964
S

Seha

vet inte om denna har hamnat rätt här men isåfall få den flyttas

jo, jag undrar lite om "min" ponny Physens stam,
han är en welsh e. Uplands Bronze rw 38 u. Phy ue. Alladin RW 62
foto finns på Physen
http://www.pixbox.se/alb528116
(skriv gärna vad ni tycker om honom) xD

skulle vilja veta lite om vad det har " blivit" av dom hästarna som kommit från Uplands Bronze, ev. Alladin och hur dom har verkat i aveln?
och gärna så mkt som möjligt om Uplands Bronze.

btw. så är Physen welsh sec. B och var klass III på fölbesiktningen 1992, otroligt lugn och snäll, hoppar som en gud,
och han står idag på ridskola.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite frågor ang, stammen på "min" welsh

Har en valack efter Uplands Bronze f. 1985. Har även en bekant som har ett sto efter honom född 86-87 någon gång.
Min valack har jag haft i tio år och han är verkligen underbar! Har bara gått som min skogsmullekompis men hoppar bra. Tyvärr är han väldigt "harig" och alltid rädd för nya saker... därav har han aldrig blivit någon tävlingsponny. Stoet har däremot tävlat/tävlar en hel del och gjort det bra så vitt jag vet. Då i många olika grenar.

Länkar till Uplands bronze http://web.telia.com/~u62203247/B/uplands_bronze.html

tack för svar (y)
jo jag vet att han iaf, lämnat ett gäng bra ponnyer,
min älskling är ganska lik Uplands Bronze, med en slags "silvrig" man och likadan bläs :)

Aha, min är skimmel och den andra är svart :d båda är jätteläckra även om min har en jättemage som skulle behövas bort, *suck* :angel:

ah, "min" är också ganska rund (a) tror inte att detta är ett arvsanlag iaf (a)

Nej, det tror inte jag heller men det hade ju varit bra så man har någonting att skylla på:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka