Lite finare vagn till russ?

Sv: Lite finare vagn till russ?

under 7000 får du inget fint, bara dugligt att åka i. Vad jag vet, men du kanske menade under 20.000 vad vet jag :)

tidaholmsvagnar har fina, selar.se med. driveout kan säkert fixa ihop något till dig.
Till russ finns det ju annars en del ponnyrickarder, hemmabyggen osv, ibland kan man göra fynd där.
viktigast är ju att man har fjädring o sikt o svängel på vagnen.

Mellan 6000-30 000:- Ska du ha den till uppvisning eller ska den bara vara "hemma-fin"?

Lite hemmafin.. men så man kan ha den och köra med på julavslutningar osv på klubben utan att skämmas.. vill inte ha ngt hemmabygge med bildäck.. utan en "riktig" rockard isf.. men var hittar man sånna? är blocket och liknande sidor bra ställen att kolla på eller ska man leta någon annan stans?

tack för länkarna :) vill gärna ha tips på fler sidor så det är bara att skriva:)

Jäboruder har just nu många fina fyrhjuliga vagnar hemma. Maila till henne så får du bilder för de finns inte bilder på alla på hennes sida.

Då passar jag på att hoppa in och fråga om Jäburuders rockarder, är de bra? Såg jättefina ut tycker jag! Funkar en sån att köra på åkrar och grusvägar med? OM, jag säger om, jag skulle bli intresserad av skolkörning eller vad det nu kallas funkar en sån då?

Då passar jag på att hoppa in och fråga om Jäburuders rockarder, är de bra? Såg jättefina ut tycker jag! Funkar en sån att köra på åkrar och grusvägar med? OM, jag säger om, jag skulle bli intresserad av skolkörning eller vad det nu kallas funkar en sån då?

Jäboruder har två olika rockarden en grön och en sk. "globus" rockard.
Båda tycker jag är helt ok. Den gröna är robustare men mina föräldrar har den andra och är supernöjda med den. Dessutom är den snygg att titta på..

bara rockarden har fjädring, duger alla till hemmabruk tycker jag.
Sen kan man alltid önska sig andra finesser, men fjädring är viktigast!

Vet någon något om jäboruders "inte globus men exakt likadan" rockard?

Fjädring, svängel... och fäste för baksele, eller? Är det det viktigaste? Tycker de där rockarderna såg fina ut, sitter svänglarna bra??

På måndag ska jag prata med min tömkörningslärare (Mariana Femling) och höra vad hon tycker - jag har ju TUSEN frågor. Sen när jag väl inhandlat min vagn... då ska jag gå körkurs *längtar*

Den rockarden har bladfjädring, svängel, bakseleöglor, ställbart säte och ställbara skacklar, insteg, sparkskydd m.m. och har tävlingsgodkänd spårvidd enligt de nya reglerna 2008. Den väger heller inte så mycket men är ändå rejäl och dessutom snygg. ;)

Fjädring, svängel... och fäste för baksele, eller? Är det det viktigaste? Tycker de där rockarderna såg fina ut, sitter svänglarna bra??

På måndag ska jag prata med min tömkörningslärare (Mariana Femling) och höra vad hon tycker - jag har ju TUSEN frågor. Sen när jag väl inhandlat min vagn... då ska jag gå körkurs *längtar*

Den har det du behöver. Dock så sitter svängeln fel enligt min mening. Den sitter i överkanten. Men har man svetskunnig sambo (el. liknande) är det en baggis att flytta på den.
Fast i övriga världen så föredrar dem att ha svängeln högt.. Någon som vet varför och nyttan/onyttan med det?

Menar vi verkligen samma vagn? På "rockard 1" sitter svängeln ca 1 dm under skackelhöjd, vilket är helt utmärkt om man kör med bröstsele.

Menar vi verkligen samma vagn? På "rockard 1" sitter svängeln ca 1 dm under skackelhöjd, vilket är helt utmärkt om man kör med bröstsele.

På den svarta rockarden ("globus" kopian) så sitter svängeln precis ovanför skaklarna.
Mina föräldrar har den..

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 308
Senast: Lyan
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: lillan222
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka