Lite bilder -Råttan!

P

pippi27

Tog lite bilder igår efter att ha släpat ut buren. Nu är det så pass varmt ute så att kaninerna kan få flytta ut på heltid.
Bosse har lovat snickra på en ny bur till vintern så att dom kan få bo ute året om.

Håll till godo:
Busan, Emelie, josefina och Troj
060503_115.jpg

Busan på övervåningen:
060503_113.jpg

Troj tittar ut:
060503_16.jpg

Nykomlingen Wilma:
060503_19.jpg

Och om någon tycker buren är liten, ja, det är den. Men jag har kaninerna lösa större delen av dagen så det är ingen större fara.

Sv: Lite bilder -Råttan!

Så mysigt för dem att äntligen få komma ut:love:

Men säg mig, vem är den nya kaninen?
Ännu en kanin som du räddat från döden?

Hehe, hon skulle bli ormmat, men hon är alldeles för söt å gó för att bli mat åt Selma, så hon fick flytta in hos de andra:idea:

På det viset:)
Men jag visste ju hela tiden att ditt "lovande" om att det skulle bli slut på kanininskaffning efter det att Troj och Busan kom inte skulle hålla:angel:

Så den lilla sötnosen :love: är accepterad av de andra då?

Det går faktiskt jättebra!
Busan är den som är ledaren i flocken och hon har tagit hand om denna lilla som är alldeles för tidigt skiljd från mamman. Busan bäddar ner henne i halmen och går dit och kikar så hon är OK:love:

Nämen, så Busan fick sin bebis till slut:love:
Busan har alltid varit mammig. Bäddat ner Troj i halmen och haft sig här hemma. Hur gammal är lilla Wilma?

Hon är trodde karln runt 5-6 veckor. Men jag vet inte, hon verkar lite större än så.

Okej, då kommer Bosse få jobb att bygga en stor bur till dem om du ska ha dem ute i vinter:)

Japp, det blir en väldans stor bodel för att alla ska få plats, alternativt två burar. Eller en stor bur med två bodelar. Eller...
Vi får se vad vi får till:idea:

Jag tror säkert att ni kommer fixa till en super fin bur. Och då får du självklart inte glömma bort att visa bilder:)

Åhh vad söt:love:
Skönt att vara hos mamma:p

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Jag köpte mitt hus för ett halvår sedan så jag har inte hunnit bo där så länge. För att värma huset har jag en vedspis i köket (utan...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 241
Senast: Sonic76
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 224
Senast: Enya
·
Däggdjur Jag har fått tillbaka min älskade lilla hermelinherre efter 5 år, gav bort honom pga. allergi till våra grannar som då hade honom som...
Svar
13
· Visningar
2 377
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt